کد خبر: ۱۶۳۶۳۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰

پیش بینی نفت ۶۰ دلاری به دلیل اقدام غیرمنتظره عربستان و بهبود تقاضا
بانک سوئیسی اعلام کرد:

پیش بینی نفت ۶۰ دلاری به دلیل اقدام غیرمنتظره عربستان و بهبود تقاضا

طبق پیش بینی بانک سوئیسی در پی اقدام غیرمنتظره عربستان برای کاهش داوطلبانه تولید و انتظار بهبود تقاضا ، قیمت هر بشکه نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۶۰ دلار صعود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تحلیلگران بانک یو بی اس در گزارشی اعلام کردند: عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان، پس از دیدار هفته جاری وزیران نفت اوپک پلاس برای کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه ای طی دو ماه آینده اعلام آمادگی کرد.با این اقدام افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه ای اوپک پلاس در ماه جاری میلادی به طور کامل معکوس می شود و بازارهای نفت در نیمه اول سال محدودیت عرضه بیشتری پیدا می کنند.

بر اساس این گزارش، اقدام ریاض نشان دهنده تمایل برای دفاع از قیمت ها و حمایت از بازار در بحبوحه نگرانی ها نسبت به چشم انداز تقاضا به دلیل تمدید محدودیت های رفت و آمد در اروپا است. اما اگر تقاضا به میزان کمتری کاهش پیدا کند، اقدام سعودی ها به تسریع روند کاهش ذخایر نفت کمک خواهد کرد.

پیش بینی می شود قیمت هر بشکه نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۶۳ و وست تگزاس اینترمدیت سه دلار کمتر معامله شود.

قیمت نفت روز پنج شنبه آشوبهایی که هواداران ترامپ بر پا کرده بودند را نادیده گرفت و تحت تاثیر موافقت یکجانبه عربستان برای کاهش بیشتر تولید در دو ماه آینده و کاهش ذخایر نفت آمریکا به بالاترین حد در ۱۱ ماه اخیر صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت ۱۸ سنت افزایش یافت و به ۵۴ دلار و ۴۸ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که اواسط معاملات تا رکورد ۵۱ دلار و ۲۸ سنت صعود کرده بود آخرین بار با ۲۴ سنت افزایش به ۵۰ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ