کد خبر: ۱۶۴۲۷۱
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۶

دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های لوکس را اجرا نکرد!
نماینده مجلس :

دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های لوکس را اجرا نکرد!

عضو کمیسیون عمران مجلس از عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های لوکس توسط دولت خبر داد و گفت: منابع حاصل از این محل، صرف ساخت و ساز انبوه مسکن با اولویت اقشار آسیب پذیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی بخشی‌پور با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از خانه های لوکس و گران قیمت به تسنیم گفت: در شرایط کنونی در  تهران بیش از 2.8 میلیون واحد مسکونی وجود دارد که بخشی لاکچری و لوکس محسوب می شوند و تاکنون اقدامی برای اخذ مالیات از آنها انجام نشده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در زمان تدوین لایحه بودجه 99 دولت را مکلف به اخذ مالیات از خانه های لوکس کردند اما بعد از گذشت حدود 10 ماه هنوز این اقدام اجرایی نشده و حتی دولت آیین نامه اجرای آن را تدوین نکرده است که نشان می دهد قوه مجریه عزمی برای اجرای این قانون و عدالت بخشی در حوزه مسکن ندارد.لذا نمایندگان مجلس در دوره یازدهم از ابتدای سال جاری تاکنون، قوانین اثربخشی را در حوزه مسکن تدوین و تصویب کرده است.

بخشی‌پور گفت: منابع حاصل از اخذ مالیات از خانه های لوکس باید در راستای تأمین و تولید مسکن ارزان قیمت با اولویت اقشار آسیب پذیرهزینه شود. بر اساس این قانون منابع حاصل از این محل در صندوقی تجمیع و برای ساخت و ساز انبوه مصرف می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ