کد خبر: ۱۶۴۶۴۳
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

در آستانه چهاردهمین سال حضور در بورس:

"فملی" دردسرساز با اصلاح EPS سود هر سهم را ۱۹ درصد بیشتر کرد

شرکت ملی مس که فردا به عنوان اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ ، چهاردهمین سال حضور در بورس را ثبت می کند اقدام به اصلاح EPS سال مالی جاری با افزایش ۱۹ درصدی سود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی مس که به عنوان اولین شرکت مشمول اصل 44 و دولتی حاضر در بورس ، فردا چهاردهمین سال عرضه سهام را ثبت می کند ، بعد از ایجاد دردسر و حاشیه هایی در پیش بینی درآمد هر سهم و  اعتراض گسترده کارشناسان و سهامداران ، اقدام به اصلاح این متغیر مهم کرد.

به این ترتیب ، "فملی" با سرمایه 20 هزار میلیارد تومانی در حالی دومین EPS شرکت های بورسی و فرابورسی را بعد از حذف سه ساله و برای سال مالی جاری ، 1006 ریال پیش بینی کرده بود که با اصلاحیه ایی اعلام کرد باتوجه به روند عملیات و فروش ، پیش بینی می شود تا پایان سال مالی منتهی به اسفند 99 مبلغ 1197 ریال به ازای هرسهم درآمد محقق کند.

براساس این گزارش، این سود با دلار 22 هزار تومانی و فروش مس 7700 دلار ی پیش بینی شده و نسبت به سود اعلامی قبلی ، 19 درصد افزایش یافته  است .

در این میان برخی کارشناسان بر این باورند با توجه تولید و فروش ملی مس و حاشیه سود 3 ماهه سوم و فروش دی ماه این شرکت در 10 ماهه 970 تا 980  ریال سود محقق کرده و همچنان رفتار محافظه کارانه در پیش گرفته است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ