کد خبر: ۱۶۴۸۰۴
۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

پیشنهاد آمریکا به ایران و برای آینده برجام : توقف در برابر توقف + استدلال

پیشنهاد آمریکا به ایران و برای آینده برجام : توقف در برابر توقف + استدلال

دولت آمریکا در حال بررسی پیشنهادی به ایران و رایزنی با متحدان و اعضای کنگره درباره آینده برجام و مبنی بر توقف در برابر توقف است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از انتخاب لارا روزن خبرنگار برجسته آمریکایی در خبرنامه شخصی دیپلماتیک اعلام کرد: دولت بایدن در حال رایزنی با متحدان و اعضای کنگره برای بررسی طرح توقف در برابر توقف به عنوان گامی موقت پیش از مذاکره برای بازگشت به برجام و سپس تلاش برای گفتگو برای مذاکره در راستایی دستیابی به توافقی طولانی تر و جامع تر هستند .

براساس این گزارش، استدلال پشت طرح توقف در برابر توقف این است که می توان تا زمان بحث و مذاکره برای رسیدن به زمان بندی برای بازگشت هر دو طرف به تعهدات، خرید زمان است . آمریکا قصد دارد این ماموریت را با همراهی چهار عضور دائم دیگر شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان که در مورد توافق هسته‌ای 2015 با ایران مذاکره کرد یا حداقل همراه با تروئیکای اروپایی(E3) یعنی  انگلیس، فرانسه و آلمان به سرانجام برساند.

یکی از مقامات سابق دولت اوباما که با روند رایزنی‌های فعلی برای بازگشت به برجام آشنا است، گفت: آنها هنوز در حال بررسی پیرامون گزینه‌ها و اینکه چقدر سریع می‌توانند همه کارها را انجام دهند، هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ