کد خبر: ۱۶۴۸۷۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳

حراج شعب بانک آینده در پی زیان انباشته ۱۷.۶ هزار میلیارد تومانی ؟

حراج شعب بانک آینده در پی زیان انباشته ۱۷.۶ هزار میلیارد تومانی ؟

بانک آینده در پی زیان انباشته ۱۷.۶ هزار میلیارد تومانی اقدام به حراج برخی شعب کرده که به باور برخی برای پوشش این زیان سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تجارت‌نیوز، پس از ماجرای فروش ایران‌مال، نوبت به حراج شعب بانک آینده رسیده که شائبه بحران مالی و زیان انباشته‌ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی آن را تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش، باور عمومی این بود که این بانک طی سال‌های گذشته چندین بار از طریق فروش و تملیک مجدد ایران‌مال توانسته از ورشکستگی نجات پیدا کند و دوباره قصد دارد این اقدام را تکرار کند.

از زمانی که خبر فروش ایران مال با قیمت ۸۵ هزار میلیارد تومان منتشر شد،اولین سوال این بود که کدام شرکت می‌تواند ایران مال را بخرد؟

قرار بود ایران مال به صورت یکجا فروخته شود اما خیلی زود آگهی مزایده ۳۵ درصدی و واگذاری به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به شرکت "حامی کیان‌سازه"با شرایطی خاص منتشر شد. شرکتی که آخرین سرمایه ثبتی آن ۱۰۰ میلیون تومان بود اما با این سرمایه اندک یکی از گرانترین معاملات سال‌های اخیر را انجام داده بود.

البته چیزی نگذشت که بانک مرکزی مراتب عدم تایید این فروش را به بانک آینده ابلاغ کرد. طبق شواهد در حالی که هنوز ایران‌مال تعیین تکلیف نشده، بانک آینده شروع به فروش برخی شعب کرده است.

البته معاون مالی بانک آینده، چندی پیش علت فروش ایران‌مال را تکلیف الزامی بانک در اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اعلام کرده بود. با این حال وضعیت صورت‌های مالی بانک آینده هم به شائبه تلاش برای نجات از زیان صحه می‌گذارد.

آخرین صورت مالی منتشر شده،مربوط به شش ماه منتهی به شهریور ۹۹ با زیانی بالغ بر ۳.۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

تا پایان سال ۹۸ زیان انباشته این بانک، ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش زیان شش ماهه اول سال جاری به ۱۷.۶ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به روند افزایشی زیاندهی، حراج شعب آن برای پوشش بخشی از این زیان دور از انتظار نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ