کد خبر: ۱۶۵۸۰۷
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

پیش بینی وزیر دادگستری اسبق اسرائیل از قصد بایدن به برکناری ولیعهد سعودی

پیش بینی وزیر دادگستری اسبق اسرائیل از قصد بایدن به برکناری ولیعهد سعودی

طبق پیش بینی وزیر دادگستری اسبق رژیم صهیونیستی، بایدن از شاه سعودی می خواهد ولیعهد را برکنار و عموزاده‌ وی را به جانشینی انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، یوسی بیلین با انتشار مقاله‌ای در اسرائیل هیوم اعلام کرد: پیش‌بینی می‌ شود جو بایدن از سلمان بن عبدالعزیز بخواهد محمد بن سلمان را از ولیعهدی برکنار و محمد بن نایف را به جانشینی انتخاب کند که در این صورت تلاویو هم از این رخداد استقبال خواهد کرد چرا که آمریکا تنها همپیمان واقعی تلاویو است و هر گزینه‌ای که به نفع آمریکا باشد بی تردید به نفع اسرائیل هم خواهد بود.

با پادشاهی سلمان، بسیاری می‌دانستند که وی پسر را به ولیعهدی انتخاب خواهد کرد و این جایگاه را از محمد بن نایف که فردی با تجربه بود، می‌گیرد. لذا پس از گذشت دو سال در اقدامی شبه کودتا، بن نایف برکنار شد و بن سلمان جای وی را گرفت .کاخ سفید نیز از ولیعهد جوان استقبال کرد و به نظر می‌رسید فردی عمل‌گرا است و می‌تواند نماینده مناسبی برای عربستان جدید باشد.

در آغاز بن سلمان چهره‌ای لیبرال و حامی حقوق زنان به نمایش گذاشت و رانندگی زنان را آزاد کرد اما سپس شروع به بازداشت فعالان زن حقوق بشر کرد و شاهزادگان و ثروتمندان را به زندان انداخت و پس از آن ماجرای ترور خاشقچی در اکتبر ۲۰۱۸ پیش آمد و با اینکه جهان خشمگین شد اما ترامپ کاملا طرف ولی‌عهد سعودی را گرفت. سپس محمد بن نایف عموزاده‌ و ولیعهد پیشین را به همراه احمد بن عبدالعزیز که هر دو تهدیدی برای پادشاهی وی بودند به زندان انداخت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ