کد خبر: ۱۶۶۵۱۲
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱/۱۵

واکنش تند وزیر سابق دولت روحانی به صدا و سیما / توضیح درباره قطحی، تورم و ...

واکنش تند وزیر سابق دولت روحانی به صدا و سیما / توضیح درباره قطحی، تورم و ...

وزیر سابق راه در واکنش به اظهارات مجری برنامه تهران ۲۰ مبنی بر نقل قول دروغ درباره جلوگیری از قطحی به رییس صدا و سیما انتقادات تند و تیزی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس آخوندی با انتشار مطلبی خطاب به عبدالعلی علی‌ عسگری اعلام کرد: دیروز ۱۴ فروردین مجری خبر دروغی را از قول من خواند که گفته‌ام "اگر ما نبودیم قحطی کل ایران را فراگرفته بود" و نتیجه‌گیری کرد باید خجالت‌ زده باشم. متن منتشره در خبرآنلاین این است که "حواسمان باشد ما ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال ۹۲ را یادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود". کجای این جمله آمده است اگر ما نبودیم قحطی تمام ایران را گرفته بود؟ آیا بررسی صحت این خبر کار سختی بود؟

مجری‌ در برنامه تهران 20 معتقد است این مطلب بی‌انصافی و بی‌احترامی به مردم است و ادامه می‌دهد "اگر این صف مرغ، اگر این صف روغن، اگر فیلم‌ هایی که از هجوم مردم برای گرفتن یک مرغ منتشر می شود همه شما را خجالت زده نمی‌کند ما را خیلی خجالت‌زده می‌کند. حداقل این است که به قول مادربزرگم اگر حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن که بلدی".

بله جناب عسگری!

تورم بسیار استخوان‌سوز است. تورم نقطه به نقطه در پایان سال ۹۹ به حدود ۵۰ درصد و تورم برخی اقلام خوراکی به حدود۱۰۰ درصد رسیده است. آن‌ هم در شرایط کرونایی که بیش از ۳ میلیون نفر بیکار شده‌اند و همان درآمد حداقلی‌ را هم از دست داده‌اند و دولت هم هیچ چاره‌ موثری برای آنان نکرده و شما هم در برنامه ها به این موضوع نپرداخته‌اید. چون درد مردم مسئله شما نیست. در این شرایط بجای آنکه به فکر بررسی علل این وضعیت باشید در پی ساختن سریال گاندو و این قبیل داستان‌ سرایی‌ها هستید که ظریف گفت از سر تا پا دروغ است. باید خجالت زده باشید. به چه رویی به مردم نگاه می‌کنید؟

جناب صدا و سیما!

همین مرغی که فکر می‌کنید تولید آن کاری ندارد به گفته وزیر صنعت وقت در دولت، ۶۵ درصد قیمت تمام‌شده‌، خوراک دام و سایر اقلام است که از خارج وارد می‌شود. اگر قرار بود ایران همچنان زیر فصل هفت منشور باشد، رکود تورمی سال ۹۱ و روند افزایشی نرخ تسعیر ارز مردم را به خاک سیاه نشانده بود و کشور را با قحطی روبرو ساخته‌بود.

آلان هم وقتی نرخ تسعیر ارز ۷۰۰ درصد در ظرف کمتر از سه سال افزایش می‌یابد، باز به مردم آدرس دروغ می‌دهید و می‌روید سراغ مغازه‌های مرغ‌فروشی که برای گران‌فروشی مقصر بیابید. چگونه با این وضعیت افزایش سطح عمومی قیمت‌ها می‌توان با فلک کردن دو مغازه‌دار بینوا قیمت مرغ و یا هر قلم خوراکی دیگر را کنترل کرد؟ البته تا حدی حق دارید. چون دولت هم با همین منطق با تورم برخورد می‌کند.

می‌خواهید با مخالفت با برجام هم امنیت محیط تجارت ایران را فراهم نکنید و هم با تبلیغ علیه FATF مانع داد و ستد مالی تولیدگران و تاجران ایران با سایر کشورها را برطرف نکنید و هم همچنان‌که در مناظره با مصباحی مقدم گفتم ظرفیت سالانه بیش از ۲۰میلیارد دلار شبکه‌های بین‌المللی دلالی و مافیایی بر روی تجارت خارجی ایران را نادیده‌ بگیرید آن وقت با ظاهری مردم‌دوست از درد و رنج مردم بگویید.

نتیجه سیاست تبلیغی و فضای ناامنی که برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اید فرار سرمایه‌گذاران و کاهش مداوم نرخ سرمایه‌گذاری در ایران برای مدت ۹ سال با میانگین منفی ۶.۸ درصد است. این آن تورمی است که مغز استخوان مردم را می‌سوزاند و نتیجه این سیاست‌ها و فضاسازی‌های سرتاپا اشتباه و اقتصاد برانداز شما است.

حال چگونه می‌خواهید با تظاهر و سرک کشیدن به چند مغازه در سمت مردم بایستید؟ کاهش ۶.۸ درصدی سرمایه گذاری برای مدتی بیش از ۹ سال به مفهوم این است سرمایه‌گذاری در سال دهم معادل حدودا ۵۰ درصد سرمایه گذاری در ۹ سال پیش است. آن هم در کشوری که جمعیت آن جوان است و بیشترین نیاز را به سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد. آیا این‌گونه می‌خواهید از تولید پشتیبانی و رفع منع کنید؟ حال آیا من باید خجالت بکشم و یا شما و آیا من باید به شما بگویم جناب صدا و سیما! اگر حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن که بلدی!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ