کد خبر: ۱۶۶۵۳۱
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱/۱۵

خروج میلیاردها دلار ارز با خرید و فروش بدون مجوز بیت کوین توسط ۲۰ صرافی!
معاون اسبق فناوری‌های نوین بانک مرکزی مدعی شد:

خروج میلیاردها دلار ارز با خرید و فروش بدون مجوز بیت کوین توسط ۲۰ صرافی!

معاون اسبق فناوری‌های نوین بانک مرکزی از بلاتکلیفی بازار رمزارزها در ایران خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ صرافی بدون مجوز اقدام به خرید و فروش رمزارز می کنند و میلیاردها دلار ارز خارج می شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر حکیمی با اشاره به بلاتکلیفی بازار رمزارزها در ایران به تسنیم گفت:  همانطور که دولت سال قبل برای ماینینگ قوانین وضع کرد و این بازار را به عنوان صنعت به رسمیت شناخت باید برای خرید و فروش بیت کوین هم قوانینی داشته باشد اما هنوز دولت و بانک مرکزی موضع را در این خصوص روشن نکرده و قانونی وضع نشده است!

وی افزود: طبق اعلام بانک مرکزی، خرید و فروش بیت کوین آزاد نمی‌شود و فقط افرادی که بطور رسمی استخراج کرده اند برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند و سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین مجوز ندارند.

حکیمی ادامه داد: بانک مرکزی تاکنون به صرافی ها مجوز نداده اما بیش از 20 صرافی رمزارز با تعداد کاربران و مبادلات روزانه قابل توجه از درگاه‌های پرداخت بانکی و شبکه های ملی پرداخت نظیر شتاب و شاپرک برای تبدیل ریال استفاده می کنند و مشخص نیست چگونه از بستر پرداخت الکترونیک بهره مند می شوند!

بر اساس این گزارش، طبق مشاهدات میدانی، درگاه های پرداخت صرافی های ارز دیجیتال فعال هستند و بدون هیچ مشکلی کماکان از طریق این درگاه ها خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها انجام می شود. حجم زیادی از بیت کوین های موجود در بازار داخلی از طریق صرافی‌های خارجی خریداری شده اند.

به گفته تحلیل‌گران این بازار، ادامه وضعیت کنونی به معنای مجوز خروج سرمایه و ارز است. همانطور که تاکنون برای خرید ماینر و تولید بیت کوین، ارز فراوانی خارج شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ