کد خبر: ۱۶۷۳۶۳
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۲/۶

آغاز خرید برق صنایع بالای ۵ مگاوات از بورس انرژی و معاملات دوجانبه
سخنگوی صنعت برق خبر داد:

آغاز خرید برق صنایع بالای ۵ مگاوات از بورس انرژی و معاملات دوجانبه

سخنگوی صنعت برق از آغاز خرید برق توسط صنایع بالای ۵ مگاوات از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در مهر سال ۹۹ مبنی بر تامین برق صنایع بیش از ۵ مگاوات از طریق بورس انرژی یا معاملات دوجانبه گفت: این اقدام با هدف کاهش نقش دولت در تعیین قیمت و مشخص شدن نرخ برق از طریق رقابت انجام شد. اکنون توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق آن را با تعرفه‌های تفکیکی به صنایع واگذار می‌کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه و با توجه به زمانبندی انجام شده، این معاملات از اردیبهشت ماه باید آغاز می‌شد چرا که باید زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین و صنایع نیز کد معاملاتی دریافت می‌کردند. ۶۹۰ صنعت مشمول این مصوبه هستند. شرکت‌هایی که کد معاملاتی بورس دریافت نکرده‌اند یا امکان خرید برق از طریق بورس را در این مقطع زمانی ندارند باید الحاقیه‌ای را با شرکت‌های برق منطقه‌ای یا توزیع امضا کنند. بر اساس این الحاقیه، شرکت‌های برق به نیابت از صنایع، برق مورد نیاز آنان را از طریق بورس خریداری می‌کنند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه با اجرای این مصوبه شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند برق تولیدی را بصورت نقدی بفروشند و سرعت نقدشوندگی درآمدها را افزایش دهند، ادامه داد: این مصوبه کمک می‌کند تا میزان سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ