کد خبر: ۱۶۷۷۳۹
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۲/۱۸

آمریکا بداند مذاکرات وین دور جدیدی از بده بستان و چانه زنی نیست !
سخنگوی وزارت خارجه:

آمریکا بداند مذاکرات وین دور جدیدی از بده بستان و چانه زنی نیست !

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه واشنگتن باید بداند گفت وگوهای وین برای دور جدیدی از بده بستان و چانه زنی نیست،گفت: ایران هراقدامی غیر از لغو کامل و راستی آزمایی تمام تحریم ها را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  سعید خطیب‌زاده درخصوص احیای برجام در توییتر اعلام کرد: برجام می‌تواند احیا شود تنها در صورتی که آمریکا تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند و دریابد چانه‌زنی در سال ۲۰۱۵ زمانی که توافق را امضا کرد، پایان یافته است.

مذاکرات وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی نیست اما پیشرفت ها به اندازه ای بوده که در مرحله تنظیم پیش نویس بین تمام طرف ها قرار دارد.  با توجه به این که اختلافاتی درباره موضوعاتی وجود دارد، روند کار سریع نیست.

کار گروه مذاکره کننده بر این موضوع متمرکز شده که چگونه آمریکا می تواند به پایبندی کامل به توافق بازگردد و طرح پایبندی در برابر پایبندی اجرا شود. لذا خیلی زود است در این خصوص جمع بندی کرد.

زمینه های خوبی برای احیای برجام وجود دارد و تلاش می کنیم همه ظرفیت ها موجود در توافق را به کار گیریم.

ایران در خصوص ابزارهای دفاعی و امنیت ملی مذاکره یا مصالحه نمی کند. آمریکا توافق را تخریب کرد. هر اقدامی به غیر از لغو کامل و راستی آزمایی تمام تحریم ها برای تهران پذیرفتنی نیست و بازگشت واشنگتن به توافق را غیرممکن می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ