کد خبر: ۱۶۸۰۴۲
۱۰:۴ - ۱۴۰۰/۲/۲۶

باج ۵ میلیون دلاری به هکرها برای راه اندازی مجدد بزرگترین خط لوله سوخت!
توسط شرکت نفتی آمریکا رخ داد:

باج ۵ میلیون دلاری به هکرها برای راه اندازی مجدد بزرگترین خط لوله سوخت!

شرکت نفتی آمریکا در پی حمله سایبری اخیر، ناچار به پرداخت باج ۵ میلیون دلاری به هکرها برای راه اندازی مجدد بزرگترین خط لوله سوخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، هکرها پس از دریافت باج ۵ میلیون دلاری، دستورالعمل فعالسازی مجدد شبکه رایانه ای کولونیال پایپلاین برای راه اندازی مجدد بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا را در اختیار مسئولان قرار دادند اما ابزار رمزگشایی به قدری کند بود که شرکت برای کمک به بازیابی سیستم به نسخه پشتیبان روی آورد.

بر اساس این گزارش، حمله سایبری اخیر به کلونیال پایپلاین انتقال سوخت در شرق آمریکا را مختل کرده بود. اف بی آی مدعی شد عاملان این حمله وابسته به گروه «دارک ساید» بوده و در اروپای شرقی یا روسیه مستقر هستند.

این شرکت آمریکایی، ظرف چند ساعت پس از حمله، باج سنگین را با ارز رمزنگاری که ردیابی آن دشوار است، پرداخت کرده اند اما فشار زیادی به اپراتور مستقر در جورجیا وارد شده تا سوخت بنزین و جت را دوباره به شهرهای بزرگ ساحل شرقی آمریکا منتقل کند. 

کولونیال پایپلاین انتقال سوخت به اکثر مراکز سوخت رسانی را از پنجشنبه گذشته  از سر گرفته اما روند سوخت رسانی کند گزارش شده است. توقف فعالیت بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا طی روزهای گذشته موجی از وحشت و هراس در بین رانندگان وسایل نقلیه در ایالت های جنوب شرقی  پدید آورد که باعث شد صف هایی طویل در مقابل پمپ بنزین ها شکل بگیرد.

پیت بوجج وزیر حمل و نقل آمریکا حمله سایبری اخیر را زنگ خطری توصیف کرد و گفت: این حادثه نشان داد قوانین و مقررات کنونی آمریکا برای عصر حملات سایبری تعریف نشده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ