کد خبر: ۱۶۸۱۰۹
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۲/۲۷

توییت بازی لاریجانی و رئیسی،نظر عجیب علم الهدی، فشار رضایی و رقابت سه قطب
آخرین تحولات انتخابات ریاست جمهوری نشان داد:

توییت بازی لاریجانی و رئیسی،نظر عجیب علم الهدی، فشار رضایی و رقابت سه قطب

عرصه انتخابات با توییت بازی لاریجانی و رئیسی، موضع عجیب علم الهدی ، تکذیب شایعه مرعشی و فشار بر رضایی و رقابت سه قطب اصلی و شعار اصلاح‌طلبان توامان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پایان دومین روز از ثبت نام متقاضیان حضور در میدان انتخابات ریاست جمهوری ، رویداد مهم و متعددی رخ نداد و همه 592 نفر ثبت نام کننده و مخصوصا" حدود 40 نفر اصلی ، منتظر رای 12 عضو شورای نگهبان هستند که از امروز تا 4 روز دیگر و با احتمال تمدید ، آغاز شده است.

توییت بازی لاریجانی و رئیسی

در این میان آخرین تحولات با پیام های توییتری برخی نامزدها و برخی تحلیل و اظهارنظرها همراه شده به طوریکه علی لاریجانی شب گذشته در توییتر اعلام کرد: تصمیم‌های شجاعانه و پاسخ به سوالات سخت، بدون اجماع ملی و اراده قوی، ممکن نیست .  تحقق تصمیمات عاقلانه فقط در توان سیاستمداران شجاع و با تجربه است تا مانع فرصت سوزی‌هایی شوند که در آتش تقابل‌های داخلی و بین‌المللی به زندگی مردم آسیب می‌رسانند.

ابراهیم رئیسی هم در توئیتی نوشت: برخی از ناامیدی‌هایی که امروز در بخش‌هایی از جامعه در حال رخ نمایی است، می‌تواند در یک ⁧‫دولت قوی‬⁩ این ناامیدی‌ها تبدیل به امید شود.

موضع عجیب علم الهدی ، تکذیب شایعه مرعشی و فشار بر رضایی

احمدی علم الهدی هم امام جمعه مشهد هم در اظهار نظری عجیب و در تماس تلفنی با رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی گفت: نباید داوطلبی را به‌ خاطر انتقاد از من رد صلاحیت کنید. نگاهم به انتقاد سازنده، نگاه رهبری معظم انقلاب است .

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نیز ، شایعه ریاست ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری را تکذیب و گفت: این خبر صحیح نیست و منتظر تصمیم نهایی جهانگیری هستیم.

از سوی دیگر به گفته یک منبع آگاه به شرق ، بعد از ثبث‌نام رئیسی، فشار زیادی از سوی اصولگرایان به‌ویژه یاران قدیمی محسن رضایی آمده تا وی به نفع رئیسی کنار برود اما رضایی به‌هیچ‌عنوان قصد کناره‌گیری ندارد و می‌خواهد پرقدرت تا آخر رقابت ها بماند.

سه قطب اصلی انتخابات و شعار اصلاح‌طلبان

محمدعلی وکیلی فعال اصلاح طلب هم از آرایش  فعلی انتخابات در سه قطب اصولگرایان با  نامزد اصلی ابراهیم رییسی و چند نامزد کمکی و پوششی ، جبه اصلاحات با حضور اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و محمد شریعتمداری و علی لاریجانی به عنوان نامزد مستقل ، خبر داده است .

در این میان سبد رای لاریجانی و اصلاح طلبان ، همپوشانی زیادی دارد و ائتلاف اصلاح طلبان با لاریجانی تابع نظرسنجی‌های روزهای آخر است.

فرج کمیجانی عضو جبهه اصلاحات هم اعلام کرد: علت عدم انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان، عدم اطلاع از تصمیم شورای نگهبان است اما در نهایت یک نامزد از میان ۹ نفر ثبت‌نام کننده با شعار دولت سوم خاتمی ، انتخاب خواهد شد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ