کد خبر: ۱۶۸۱۵۷
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۲/۲۸

چرخش ۱۸۰ درجه ایی وزیر دردسرساز با ادعای حمایت از ۵۰ میلیون سهامدار !

چرخش ۱۸۰ درجه ایی وزیر دردسرساز با ادعای حمایت از ۵۰ میلیون سهامدار !

وزیر صنعت با اعلام مخالفت صریح با قیمت گذاری دستوری فولاد برای عدم ضرر ۵۰ میلیون سهامدار و وعده طرح تکمیل زنجیره فولاد و اصلاح قیمت‌گذاری ،چرخش۱۸۰ درجه ایی کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم‌حسینی در حالی دی سال گذشته با ابلاغ شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد با محوریت قیمت گذاری دستوری ، حسابی برای بورس و سهامداران دردسر ساز بود که امروز با چرخش 180 درجه ایی در صحن مجلس با قیمت گذاری دستوری مخالفت کرد و گفت: تمام شرکت های فولادی در بورس هستند و ۵۰ میلیون نفر از مردم، سهامدار این شرکت ها هستند و برای تصمیم گیری در این حوزه باید به گونه ای عمل شود که شرکت ها و سهامداران آسیب نبینند.

وی در خصوص وضعیت بازار فولاد توضیح داد: کارگروه تنظیم قیمت بازار، قیمت فولاد را بر اساس قیمت جهانی در بندرعباس ضرب در نرخ ارز نیمایی کرده ضمن اینکه طبق قانون این کالا باید در بورس عرضه شود. دیروز قیمت شمش فولاد ۲۴ درصد پایین‌تر از قیمت جهانی در بورس عرضه شده که در مجموع به منظور تکمیل زنجیره فولاد و اصلاح قیمت‌گذاری در بازار طرحی در این وزارتخانه در دست اقدام است و از نمایندگان درخواست می شود در این مسیر به وزارت صنعت کمک کنند.

این مقام مسئول افزود: در بخش میلگرد هم نرخ ها ۱۷ درصد پایین تر بوده ضمن اینکه در مورد ورق کمبود وجود دارد بنابراین به شرکت های بزرگ تولیدی اجازه داده شد واردکننده باشند و به این روش بازار را تنظیم کنند.

رزم حسینی گفت: درحوزه فولاد با تهاتر، مواد اولیه موردنیاز کارخانه ها تامین و تولید انجام شد ضمن اینکه اگر صادرات این محصول نبود، مشکل بوجود می آمد کما اینکه منابع حاصل از صادرات این بخش باعث شد در مقابل تحریم ها ایستادگی کرده و از منابع حاصل برای سایر بخش ها استفاده شود. باید برای قیمت گذاری زنجیره با همکاری کمیسیون های تخصصی مجلس و تشکل ها به تفاهمی رسید که تولید و صادرات آسیب نبیند و حق و حقوق دولت دریافت شود و به چرخه اقتصاد و زندگی مردم بیاید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ