کد خبر: ۱۶۸۳۵۰
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۳/۲

استفاده از در‌های قابل انعطاف در ذوب آهن برای حفاظت از محیط زیست
معاون بهره‌برداری شرکت مطرح کرد:

استفاده از در‌های قابل انعطاف در ذوب آهن برای حفاظت از محیط زیست

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن گفت: این شرکت به پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی ندارد و اجرای پروژه بومی سازی درهای قابل انعطاف مربوط به مسائل محیط زیستی بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد تولائیان درباره بومی‌سازی درهای قابل انعطاف ذوب‌آهن گفت: اهمیت این پروژه برای ذوب‌آهن بیشتر مربوط به مباحث محیط زیست است و تلاش شده با بومی سازی این فناوری از خروج ارز و افزایش آلودگی های زیست محیطی جلوگیری شود. ذوب آهن با تعویض درهای قابل انعطاف مربوط به باتری شماره ۳ واحد کک سازی از نشت گازهای زائد از اطراف باتری‌ها جلوگیری کرده و مانع آلودگی محیط زیست می شود.

وی افزود: زمانی که نشت گاز از درهای قابل انعطاف وجود نداشته باشد نه تنها پرت گاز نخواهیم داشت بلکه کیفیت تولید بهتر خواهد شد. از سوی دیگر با کمترین آلایندگی به تولید ادامه داده می شود. گاز داخل این واحد برای پخت کک است زمانی که گاز از این در‌ها خارج می‌شود، علاوه بر آلودگی محیط زیست، هدف پخت کک باکیفیت را از بین می‌برد درحالی که وجود گاز بطور کامل در این واحد و جلوگیری از نشت آن موجب تولید یکنواخت کک می‌شود.

تولائیان با بیان اینکه ذوب‌آهن در پروژه‌های زیست‌محیطی نگاه ریالی ندارد، ادامه داد: بومی‌سازی درهای قابل انعطاف با اولویت سلامت کارکنان کارخانه و ساکنان اطراف مجموعه است تا آلودگی را به حداقل رساند. برآوردها برای تعویض درها نزدیک به ۷ میلیون دلار بود که اجرای پروژه موجب شد با عددی کمتر از نصف در داخل طراحی و اجرا شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ