کد خبر: ۱۶۸۵۸۰
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۳/۸

فولاد مبارکه و ایرانسل برای ایجاد شبکه ۵G تفاهم‌نامه امضا می کنند
معاون فناوری شرکت:

فولاد مبارکه و ایرانسل برای ایجاد شبکه ۵G تفاهم‌نامه امضا می کنند

معاون فناوری فولاد مبارکه به منظور اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت از امضای تفاهم نامه با ایرانسل برای ایجاد شبکه ۵G خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نقوی به منظور اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه از امضای تفاهم نامه با ایرانسل برای ایجاد شبکه 5G خبر داد و گفت: شرکت سال گذشته برنامه‌ای 5 ساله جهت هوشمندسازی تعریف کرده و در تلاش است تا با اجرای این برنامه به شرکتی هوشمند مبتنی بر نسل چهارم اقتصادی یعنی همان I 4.0 تبدیل شود.

وی افزود: یکی از ابعاد نسل چهارم تحول دیجیتال هوشمندی کارخانجات است به همین دلیل رهنگاشتی به منظور دستیابی به این هدف در افق 1404 طراحی کرده و در دست اجرا دارد. از مهمترین الزامات، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی برای یک کارخانه هوشمند است. از آنجا که رکن اساسی تحول دیجیتال داده و اطلاعات است و انتقال اطلاعات با سرعتی بسیار بالا و کیفیت مطلوب نقش اساسی در آن بازی می‌کند لذا متولیان مخابرات و ارتباطات در فولاد مبارکه ایجاد این زیرساخت حیاتی یعنی نسل پنجم ارتباطات یا اصطلاحا نسل صنعتی ارتباطات را دستور کار قرار دادند.

این مقام مسئول ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه‌ در حوزه صنعت ایران برای اولین بار رخ خواهد داد و این پوشش ارتباطی به عنوان سومین ساختار موجود در داخل پس از تهران و شیراز در فولاد مبارکه به عنوان اولین شرکت صنعتی ایجاد خواهد شد. همچنین در راستای تحقق پروژه‌های فولاد +22 که در سال گذشته توسط مدیرعامل کلید خورده، اولین مرحله هوشمندسازی لجستیک، قرارداد اجرایی توسط شرکت ایرانسل و ایریسا امضا می شود.

به گفته نقوی، این قرارداد مربوط به هوشمندسازی حمل سرباره در فولاد مبارکه به عنوان یکی از 22 پروژه این طرح است. تاکنون کنترل، برنامه‌ریزی و اجرای حمل سرباره‌ها اپراتور محور بوده و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. بنابراین تلاش می شود هوشمندسازی فولاد مبارکه با استفاده از فرایندهای نوظهور اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ