کد خبر: ۱۶۹۲۵۰
۱۱:۶ - ۱۴۰۰/۳/۳۰

دولت با صادرات تایر سواری موافقت نکرد/ انبار ۵ میلیونی و گلایه از مجوز شرکتی خاص
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت لاستیک :

دولت با صادرات تایر سواری موافقت نکرد/ انبار ۵ میلیونی و گلایه از مجوز شرکتی خاص

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت لاستیک ، ضمن انتقاد از عدم موافقت وزارت صنعت با صادرات تایر سواری گفت: بیش از ۵ میلیون حلقه تایر در انبارها دپو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا تقی‌گنجی با اشاره به انباشت بیش از ۵ میلیون حلقه تایر سواری گفت: مشکل اصلی این صنعت، ‌نداشتن مجوز صادرات برای گروه محصولات مختلف است که با عملکرد اشتباه برخی مدیران، خروجی جلسه بررسی امکان صادرات تایر در وزارت صنعت به سوی صدور مجوز برای شرکتی خاص و محصولی کم‌تیراژ پیش رفت.

وی افزود: سال گذشته ۲۷۵ هزار تن انواع تایر تولید شد که از این میزان تنها ۳۰ هزار تن معادل ۱۰ درصد تولیدات در شاخه کشاورزی قرار دارد که متاسفانه حاضرین در جلسه با مسئولان وزارت صنعت ، تنها به رایزنی برای صادرات ۱۰درصد از محصولات پرداختند.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنعت لاستیک ادامه داد: با وجود دپوی سنگین تایرهای سواری در انبارها،‌ وزارت صنعت تنها درخواست صدور مجوز برای تایرهای کشاورزی را به کارگروه تنظیم بازار ارسال کرد. در نتیجه ۷۰ درصد تولیدات مجاز به صادرات نیستند. البته تایرهای ایرانی بازار خوبی در کشورهای همسایه داشتند که با بسته شدن امکان صادرات این بازارها به‌ آرامی در اختیار شرکت‌های چینی قرار گرفتند.

تقی‌گنجی گفت: ممنوعیت صادرات تایر که کلیه مواد اولیه آن اعم از داخلی و وارداتی با نرخ ارز آزاد تامین می‌شود از نگاه متولیان این صنعت به‌عنوان اصلی‌ترین مانع جهش تولید مطرح است و می‌توان با آزادسازی صادرات،‌ جهش تولید در این صنعت را رقم زد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ