کد خبر: ۱۶۹۲۶۰
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۳/۳۰

مخالفت وزیر دردسر ساز با عرضه خودرو در بورس کالا و پیگیری طرح جدید !

مخالفت وزیر دردسر ساز با عرضه خودرو در بورس کالا و پیگیری طرح جدید !

وزیر دردسر ساز صنعت ضمن اعلام مخالفت با عرضه محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا از موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با طرحی جدید خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم حسینی که سال گذشته با اصرار بر قیمت گذاری دستوری زنجیره فولاد ، دردسرهای زیادی برای بازار سرمایه و صنعت فولاد ایجاد کرده بود این بار هم با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرد و به فارس گفت: این طرح در مجلس مطرح و توسط کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی جزئیات است اما اجرای آن هنوز قطعی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با عرضه خودرو در بورس کالا موافق است ، توضیح داد : خیر . چرا که برای اجرای این طرح ، کار کارشناسی شده ای نیست. وزارت صنعت طرحی برای قیمت گذاری خودرو به مجلس ارائه داده که با موافقت کمیسیون اقتصادی همراه شده و باید منتظر فرصتی برای اجرای این طرح بود تا قیمت ها بهتر شود.  

این مقام مسئول افزود:در این طرح خودروها به دو گروه عمومی و غیرعمومی مانند دناپلاس که مشابه دارد، تقسیم می شوند و در مورد جزئیات هم با شورای رقابت گفت وگو شده است. در این میان برای حل مشکلات قیمت گذاری خودرو باید در کنار تولید داخلی،  واردات معقول انجام و فضا رقابتی شود تا منجر به افزایش تولید سالانه 2 میلیون خودرو و کاهش قیمت ها شود .

رزم حسینی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری ، تولید را افزایش نمی دهد، ادامه داد: طبق بودجه ، واردات خودرو در سال جاری ممنوع است و در این مورد باید منتظر سیاست های دولت بعدی و تصمیمات ماند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ