کد خبر: ۱۶۹۲۹۹
۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۳/۳۱

طرح نام چندین نفری برای معاون اولی رئیس جمهور و ۱۰ وزارتخانه دولت سیزدهم

طرح نام چندین نفری برای معاون اولی رئیس جمهور و ۱۰ وزارتخانه دولت سیزدهم

گمانه زنی ها از کابینه دولت سیزدهم شروع و نام چندین نفر برای معاون اولی رئیس جمهور و ۱۰ وزارتخانه مطرح شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی دولت سیزدهم از 12 مرداد ماه آغاز بکار خواهد کرد که بازار گمانه زنی ها در مورد کابینه دولت داغ تر از قبل  شده و در  این میان روزنامه شرق در گزارشی ، برخی اعضا هیات دولت آینده را معرفی و اعلام کرد: رئیسی پیش از انتخابات اعلام کرده بود کسی که وارد دولت آینده می شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد. به همین دلیل افراد حاضر در ستاد، لزوما از اعضای کابینه احتمالی نخواهند بود. 

با این حال برخی سعید جلیلی و برخی هم مخبر دزفولی را به عنوان معاون اول معرفی کرده اند. در این میان جلیلی نامه انصراف از ادامه رقابت در ریاست جمهوری را بر روی سربرگ شورای عالی امنیت ملی نوشته و با این کار نشانی سِمت آینده را به رئیسی داده است.

علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات رئیسی و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر فعلی وی نیز به فهرست معاون اول‌های احتمالی افزوده شده و برخی نیز از سعید محمد برای سمت معاون اولی یاد کرده اند. هر چند برخی منابع مدعی شده اند نیکزاد در دولت آینده نقشی نخواهد داشت و در مجلس می ماند.

نام حجت ا... عبدالملکی، فرهاد رهبر و محمدرضا پور ابراهیمی به عنوان گزینه های اصلی وزارت اقتصاد پررنگ تر است. البته نام فرهاد رهبر به عنوان وزیر علوم نیز آمده است .

گمانه زنی ها نام منوچهر متکی، حسین امیر عبداللهیان وعلی باقری را به عنوان گزینه  احتمالی وزارت خارجه مطرح می کردند. در این فهرست نام صادق محصولی و صولت مرتضوی  هم به عنوان وزیر کشور اعلام شده است.

گفته می شود احتمال تصدی وزارت اطلاعات از سوی حسین طائب و محسنی اژه ای و حیدر مصلحی وجود دارد. احتمال حضور عبداللهی رئیس فعلی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز برای وزارت اطلاعات وجود دارد. البته  به نظر می رسد، مصلحی بعد از جنجالی که به تازگی درباره علت رد صلاحیت هاشمی آفرید، شانسی ندارد.

عزت ا... ضرغامی، محمد حسین رنجبران و نادر طالب زاده نیز به عنوان گزینه های وزارت ارشاد مطرح شده اند.

برای تصدی وزارت نفت مسعود میرکاظمی و رستم قاسمی گزینه های احتمالی اعلام شده  و محمد اسلامی وزیر فعلی راه نیز مجدد از گزینه های مطرح برای دولت رئیسی است.

همچنین محمد دهقان به عنوان  گزینه وزارت دادگستری مطرح شده که با توجه به عضویت وی در شورای نگهبان بعید به نظر می رسد.

سردار حاجی زاده وزارت دفاع، جواد جاوید نیا  یا مهدی اخوان بهابادی گزینه وزارت ارتباطات و پرویز فتاح به عنوان وزیر نیرو و سعید نمکی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی برای تصدی وزارت بهداشت در فهرست گمانه زنی ها وجود دارد.

 همه این ها در حالی است که مهدی دوستی سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی گفته بود: گمانه زنی ‌های رسانه‌ای در خصوص ترکیب کابینه و نام بردن از برخی چهره‌ها کاملا اشتباه و غیر واقعی بوده و هیچ اعتباری ندارد. کابینه دولت ، فراجناحی خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مظاهر | ساعت ۲۲:۱ - ۱۴۰۰/۴/۴
0
0
پاسخ
از آنجا که آقای دکتر ابراهیم رئیسی در شعارهای انتخاباتی
از نام" دولت مردمی برای ایران قوی " استفاده نمود طرح دولت فراجناحی در خور شعار فوق نیست چون مردم ایران از زد و بندهای جناح ها و سیاست بازان در برخی جریان های حزبی که به سمت طایفه سالاری و رفیق بازی شکل گرفته اند خاطرات خوش و نگاه مثبت ندارند.بنابراین دولت سیزدهم بجای«دولت فراجناحی» شایسته تر آن است که از همان «دولت مردمی و انقلابی»استفاده نماید فراجناحی یعنی برگزیدگانی از جناح های مختلف و اشخاص توانمند به ویژه دانشمندان جوان و سایر نیروهای مردمی و انقلابی که در گروه ها وجناح ها حضور ندارند مطرود و فرصت طلب های نان به نرخ روز خور صاحب منصبانه این دولت خواهند شد. و آن گاه است .که با تشکیل چنین دولتی مردم زیان خواهند دید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ