کد خبر: ۱۶۹۴۱۳
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۴/۲

رفع ۱۰۴۰ تحریم و واردات ۸ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان دولت
رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد:

رفع ۱۰۴۰ تحریم و واردات ۸ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان دولت

رییس دفتر رییس جمهور از رفع ۱۰۴۰ تحریم و واردات ۸ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان دولت فعلی خبر داد و درباره برجام توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین اقدامات برای تامین واکسن کرونا اعلام کرد: تا پایان دولت فعلی، 8 میلیون دوز وارد می‌ شود. واکسن برکت و پاستور هم مراحل پایانی را طی می کنند. یک شرکت‌ ایرانی همه کارهای کشت واکسن روسی را انجام داده و از دو هفته آینده به مرحله توزیع می‌رسد.

مشکلی برای دوز دوم واکسن وجود ندارد. در تهران برخی افراد که دوز اول را تزریق کرده بودند،‌ بدون دریافت پیامک به مراکز مربوطه مراجعه کردند. طبق اعلام وزارت بهداشت به اندازه کافی واکسن موجود است و یکی دو روز تاخیر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تحریم ها رفع می شود

حدود 1040 تحریم دوران ترامپ از بیمه، نفت و کشتیرانی طبق توافق برداشته می‌شود. همچنین توافق شد برخی تحریم‌ها مربوط به افراد و بیت رهبری برداشته شود. اما از آنجا که اساس مذاکره برجام در ارتباط با مسایل هسته ای بود، لذا همه تحریم های مرتبط لغو می شوند.

دستور روحانی به وزرا برای مشورت با دولت آینده

در ارتباط با برجام، حسن روحانی در نشست هیات دولت به وزرا دستور داد برای اتخاذ هر تصمیمی با دولت آینده مشورت کنند. زیرا شاید راضی و موافق نباشد. عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه هم به محض ورود به تهران به همراه وزیر خارجه به دیدار ابراهیم رییسی رفتند و گزارش پیشرفت‌ها و محدودیت ها را اعلام کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ