کد خبر: ۱۷۱۸۹۸
۰:۱ - ۱۴۰۰/۴/۱۶

عرضه ۳.۶ هزار میلیارد تومانی بلوک ۸ درصدی
به قیمت ۲۵۹۲ ریالی هر سهم انجام می شود :

عرضه ۳.۶ هزار میلیارد تومانی بلوک ۸ درصدی "وبصادر" در آخرین روزهای دولت

بلوک ۸ درصدی بانک صادرات در آخرین روزهای دولت دوازدهم از سوی سازمان خصوصی سازی به ارزش پایه ۳.۶ هزار میلیارد تومان روانه میز فروش بورس می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی‌سازی در نظردارد بلوک ۸ درصدی سهام بانک صادرات متعلق به دولت را بطور یکجا یا نقد و شرایطی در بازار دوم بورس به فروش برساند.

به این ترتیب، مقرر شده  بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۸ میلیون سهم "وبصادر" روز دوشنبه ۲۸ تیر از طریق کارگزاری بانک توسعه صادرات عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم برابر با قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۲۵۹۲ ریال کمتر نباشد و حداقل قیمت پایه کل ۳.۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

متقاضیان خرید باید علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و رسید آن یا اصل ضمانت نامه را حداکثر تا ۶ روز کاری قبل از عرضه به سازمان تحویل دهند.

همچنین خریدار یا خریداران در صورت تمایل به خرید اقساطی باید ۵۰ درصد ثمن معامله را بصورت نقدی طی ۲۰ روز کاری واریز و مابقی را بصورت اقساط طی دو سال با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود ۱۸ درصدی پرداخت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ