کد خبر: ۱۷۲۶۸۴
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۵/۱۰

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، مبادله زندانیان سیاسی و...

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، مبادله زندانیان سیاسی و...

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین، مبادله زندانیان سیاسی و... توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب‌زاده در نشستی خبری، درباره مذاکرات وین گفت: توافق‌های بسیار مهمی صورت گرفته و دستاوردهای خوبی داشته که در گزارش اخیر وزارت خارجه به مجلس روشن است.البته توافقاتی هم انجام نشد و مشکلاتی هم باقیمانده است.

وی افزود: اتهامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر در دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی بی اساس است. رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام زنی‌های واهی بردارد. با این فرافکنی‌ها، دردی دوا نمی‌شود.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: درباره درخواست برای جلوگیری از حضور ابراهیم رئیسی در نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، دولت آمریکا باید توجه کند وظایف قطعی میزبانی درباره مقر سازمان ملل در نیویورک را دارد .لذا فارغ از اختلافات موجود، باید در چارچوب وظایف عمل کند.

خطیب‌زاده درباره سفر رئیس جمهور عراق به تهران نیز گفت: "برهم صالح" به احتمال زیاد برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران خواهد آمد. همچنین از سایر کشورها هم هیأت‌هایی در سطح روسای جمهور، مجلس، وزیران خارجه و فرستادگان ویژه مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: موضوع مبادله زندانیان بین ایران، آمریکا و انگلیس مقوله ای متفاوت است ولی طرف آمریکایی‌ با برداشت اشتباه از تحولات در ایران، همه تعهدات را دوباره زیر پا گذاشت.

خطیب‌زاده ادامه داد: ایران هرگز کشورهای همسایه و دوست را محل منازعه با کشورهای ثالث قرار نداده است. آمریکا کشورهای منطقه را پایگاه جنایات کرده است. آمریکا به عنوان ناقض برجام که تحریم‌های ظالمانه ای علیه ملت ایران اعمال کرده در آخرین نقطه ای قرار دارد که در خصوص مذاکرات بتواند از موضع خواهان صحبت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ