کد خبر: ۱۷۲۷۰۰
۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

تغییر مواضع نماینده مجلس : رئیسی خواهان توافق خوب است و زیر میز نمی زند !

تغییر مواضع نماینده مجلس : رئیسی خواهان توافق خوب است و زیر میز نمی زند !

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تغییر مواضع قبلی ، اعلام کرد: رئیسی خواهان توافق خوب بوده و و زیر میز مذاکرات احیای برجام نمی زند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی ذالنوری که پیش از این مدعی شده بود دولت مردمی با رویه وین که تکرار بدتر برجام است، مذاکرات را ادامه نخواهد داد ، با تغییر مواضع قبلی درباره آینده مذاکرات وین به عصر ایران گفت: دولت روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند. مگر ۷ سال زمان کمی برای مذاکره بود؟ آیا باید روز آخر، کار را پیگیری کنند؟ دولت جدید برای اجرای برجام، ضمن برخورداری از هوش و ذکاوت بیشتر، توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در پی توافقات، منافع ملت آسیب بخورد.

وی افزود: دولت روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود اما رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند و پیش بینی می شود زیر میز مذاکرات نزد و در قالب توافق حرکت کند . روحانی هزینه‌های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. هنر رئیسی این است که از هزینه‌هایی که رفته و رسیدی هم بابت آن دریافت نشده،منافع ملت و به عبارتی چک نسیه برجام را نقد کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بی تردید اگر قرار بود در گذشته برجام منفعتی برای ملت داشته باشد در دولت رئیسی نه تنها آن منفعت کاهش نخواهد داشت بلکه افزایش می یابد.

ذوالنوری گفت: اگر چارچوب کلی توافقات با منافع ملی سازگار باشد،بعد از این که در مورد مفاهیم کلی توافق شود، مسیر تصویب آن در مجلس طی می‌شود و برای تایید نهایی تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

وی افزود: اگر تیم مذاکره‌کننده دولت فعلی، ظرفیت و قابلیت تحقق منافع ملی را داشت، تاکنون به نتیجه می رسید اما به این معنی نیست که تیم مذاکره‌کننده دولت جدید از اطلاعات و تجارب مسئولان قبلی استفاده نکند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ