کد خبر: ۱۷۳۰۶۷
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۵/۲۲

هشدار سازمان هواشناسی به دمای بالای ۵۰ درجه و رعد و برق در ۱۸ استان

هشدار سازمان هواشناسی به دمای بالای ۵۰ درجه و رعد و برق در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در ۱۸ استان نسبت به دمای بالای ۵۰ درجه در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران،‌هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی،‌رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌ مازندران این وضعیت تکرار می‌شود. روز سه شتبه در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

از امروز تا یکشنبه آینده در شرق و جنوب استان‌های سمنان، تهران، شرق اصفهان و یزد وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. از یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

حداکثر دمای امروز اهواز،خوزستان، جنوب ایلام و بوشهر به 49 درجه و بالاتر می رسد.فردا در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، قم، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان و خوزستان وزش باد شدید، طوفان گرد وخاک،کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

توصیه می شود با اتخاذ تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب به منظور جلوگیری از گرمازدگی اجتناب شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ