کد خبر: ۱۷۳۳۱۷
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۶/۱

افزایش ۱۰۶ درصدی و بی سابقه قیمت زغال سنگ در سال ۲۰۲۱

افزایش ۱۰۶ درصدی و بی سابقه قیمت زغال سنگ در سال ۲۰۲۱

قیمت زغال سنگ از آغاز سال جاری میلادی در بازار آسیا، رشد بی سابقه ۱۰۶ درصدی را تجربه کرد و هر تن ۱۶۶ دلار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشا تودی، قیمت زغال سنگ استرالیا از آغاز سال جاری میلادی در بازار آسیا 106 درصد رشد کرده که بی سابقه است. در حالی که قیمت نفت برنت فقط 33 درصد رشد کرده هر تن زغال سنگ 166 دلار خرید و فروش می‌شود.

بر اساس این گزارش، قیمت زغال سنگ در شاخص هفتگی نیوکاسل هم که در سپتامبر (شهریور) سال گذشته، 46 دلار بود به 195 دلار رسیده که از جولای (تیر) سال 2008 تاکنون سابقه نداشته است.

یولیا بوچنوا مدیر بخش منابع طبیعی موسسه رتبه بندی فیچ در این خصوص گفت: در حال حاضر زغال سنگ یکی از اصلی ترین منابع تامین انرژی در جهان است و سهم آن از کل انرژی‌های مصرفی به 35 درصد رسیده است.

وی افزود: انتظار می رود در بلند مدت سهم آن در تولید انرژی با توجه به رویکرد جهان در گذار از انرژی‌های فسیلی کاهش یابد اما در میان مدت تقاضای زغال سنگ در کشورهای نو ظهور و کشورهایی که قوانین سخت‌گیرانه زیست محیطی کمتری دارند از جمله هند، پاکستان و ویتنام افزایش یابد. چرا که  یکی از اصلی‌ترین حامل‌های انرژی محسوب می‌شود. در حال حاضر 10 درصد کل زغال سنگ جهان در آمریکا و اروپا مصرف می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ