کد خبر: ۱۷۵۰۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

قطع دسترسی به اینترنت صحت ندارد / دغدغه بی مورد فعالان بخش خصوصی
وزیر ارتباطات:

قطع دسترسی به اینترنت صحت ندارد / دغدغه بی مورد فعالان بخش خصوصی

وزیرارتباطات با اعلام اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی به اینترنت نیست، گفت: دغدغه فعالان بخش خصوصی در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، بی مورد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عیسی زارع پور در دیدار با فعالان بخش خصوصی عرصه ارتباطات با اشاره به اینکه ابزار حل بیشتر مشکلات ،فناوری اطلاعات است، گفت: برخی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را به معنای قطع دسترسی به اینترنت می‌دانند اما صحت ندارد.

وی افزود: دغدغه فعالان بخش خصوصی در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، بی مورد است. چون زندگی مردم به این فضا گره خورده و پیگیری حقوق در شرایط فعلی امکان پذیر نیست ولی نظام مند کردن فضا نباید منجر به ایجاد مشکل برای کسب و کارها و مایه نگرانی عمومی شود. تعامل مجلس، دولت و فعالان می‌تواند ضمن نظام‌مند کردن فضای مجازی، دغدغه های فعالین را رفع کند .

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت ارتباطات نقش بخش خصوصی را در تصمیم گیری ها پررنگ خواهد کرد. چون در نهایت مجری سیاست‌گذاری‌های تدوین‌ شده بخش خصوصی و فعالان این حوزه خواهند بود.

زارع پور با اشاره به حذف برخی برنامک‌های ایرانی از گوگل‌پلی گفت: در ماجرای اخیر اگر ابزار یا زیرساخت‌های انتشار و توزیع اپلیکیشن‌های داخلی نبود ، مشکلات جدی و هزاران کسب و کار با مشکل مواجه می شدند. اما با تکیه براین ابزار مناسب ، می توان با دست پر مذاکره کرد و معطل دیگران نماند تا تعیین تکلیف کنند. با این اوصاف ، پیگیری استیفای حقوق این کسب و کارها در مجامع بین المللی در دستور کار است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ