کد خبر: ۱۷۵۰۶۹
۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۲

تغییرات اساسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی/ شاید هم قانون نشود!
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

تغییرات اساسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی/ شاید هم قانون نشود!

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه عنوان طرح از "صیانت" به "حمایت از حقوق کاربران" تغییر کرده، گفت: نگاه این طرح به فضای مجازی مثبت است و شاید هم قانون نشود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید انصاری با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کمیسیون مشترک مجلس به ایرنا گفت: عنوان طرح از "صیانت" به "حمایت از حقوق کاربران" تغییر کرده که از نظر مفهومی تفاوت زیادی دارد. همچنین تغییرات اساسی اعمال شده و ممکن است بسیاری از پیشنهادات اولیه در بررسی‌های کمسیون مشترک، بازبینی و حتی حذف شود.

وی ادامه داد: بر خلاف برخی که بر این باورند این طرح به محدود سازی فضای کسب و کار منجر خواهد شد، فضای کسب و کار اهمیت بیشتری خواهد یافت و حتی ظرفیت اشتغال بیشتری فراهم خواهد شد. قانونگذار در پی حمایت از حقوق کاربران و کسانی است که در این فضا به کسب و کار مشغولند. از سوی دیگر تکالیفی برای پلتفرم‌های فعال مشخص می‌ شود و ‌سهم ایجادکنندگان و کار آفرینان هم نادیده گرفته نخواهد شد.

انصاری افزود: بنابراین نگاه طرح حمایت به فضای مجازی مثبت است و در کمیسیون‌ها فرصتی برای صاحب نظران، کارشناسان، نخبگان و منتقدین فراهم شده که استدلال‌ها را بیان کنند. همچنین این طرح بعد از بررسی و رای شورای نگهبان به صورت قانون آزمایشی اجرا می‌شود و سپس می‌توان اصلاحاتی انجام داد و حتی ممکن است به قانون دائمی تبدیل نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ