کد خبر: ۱۷۵۳۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۳۰

حضور عجیب عضو هیات مدیره شرکت فرابورسی در جام جهانی فوتسال !

حضور عجیب عضو هیات مدیره شرکت فرابورسی در جام جهانی فوتسال !

حضور عضو هیات مدیره شرکت فرابورسی پتروشیمی امیرکبیر در مسابقات جام جهانی فوتسال با انتقادات و ابهاماتی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فدراسیون مقروض فوتبال که دیگر اختیار ساختمان را هم ندارد و شستا بابت آن اجاره‌ بها خواسته، گویا آن‌قدرها هم بی‌پول نیست. چرا که شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال آن‌قدر از سازمان برنامه و بودجه پول گرفته که برای سفرهای مختلف هزینه کند. مانند هیات همراهی که با وی در لیتوانی حضور دارند. در حالی که سمت و مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارند.

بر اساس این گزارش،عزیزی خادم در مناظره‌های انتخاباتی قول درآمدزایی 10 میلیون دلاری و 300 میلیارد تومانی داده بود اما در حالی که نزدیک به 7 ماه از ریاست وی گذشته، هنوز خبری از درآمدزایی نیست. احتمالاً هزینه‌های سفرها هم با کمک دولتی انجام می‌شود که حالا در لیتوانی بسیاری وی را همراهی خواهند کرد.

یکی از همراهان عزیزی خادم، متین دیداری عضو هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر یا همان شرکتی است که عزیزی خادم پیش از حضور در فدراسیون فوتبال رئیس هیات مدیره‌ آن بود.‌

پس از انتخابات و فشارهای رسانه‌ای اعلام شد حضور عزیزی خادم به‌ عنوان عضو غیرموظف است و چندی بعد نام وی از سایت پتروشیمی به‌عنوان رئیس هیات مدیره حذف شد تا در ظاهر مشکل دوشغله بودن رئیس فدراسیون حل شود اما 8 تیرماه اعلام شد، علی حیاتی رئیس هیات مدیره شده است. با این حساب این ابهام به وجود می‌آید که آیا عزیزی خادم تا آن زمان به مسئولیت ادامه می‌داد یا خیر.

شاید اگر رئیس فدراسیون که برخلاف شعارها علاقه‌ای به پاسخگویی و شفافیت ندارد که اگر داشت در 7 ماه ریاست، نشست خبری نیم‌بندی می‌گذاشت تا پاسخ این سؤال‌ها را بدهد، اعلام کند این افراد با هزینه شخصی به لیتوانی آمده‌اند. اگر چنین پاسخی هم با پذیرش افکار عمومی مواجه شود که بعید به‌نظر می‌رسد، سؤال بعدی این‌که آنها چگونه در جایگاه VIP حضور دارند و چه‌کسی شرایط حضور آنها را فراهم کرده است؟

به‌فرض حضور شخصی این افراد با هزینه‌هایی غیر از حساب فدراسیون فوتبال این افراد می‌توانستند برای تماشای بازی‌ها روی سکوها و کنار هواداران حاضر باشند. نه اینکه در VIP کنار رئیس فدراسیون و نایب‌رئیس حاضر شوند.

اگر باز هم رئیس فدراسیون فوتبال ایران علاقه‌ای به پاسخگویی داشته باشد و بخواهد اعلام کند فراهم کردن حضور این افراد در جایگاه VIP تخلف نیست، می‌توان وی را به پرونده قضایی جانی اینفانتینو ارجاع داد که اخیراً در قطر عکسی به‌یادگار کنار وی انداخته است.

پس از این اتفاق برای رئیس سوئیسی فیفا پرونده‌ای گشوده شد که از اهدای دو بلیت مسابقات جام جهانی 2018 به میشل لوبر یکی از دادستان‌های سوئیس آغاز شده بود و سپس اتهاماتی نظیر برگزاری جلسات مخفیانه و ثبت‌نشده در خصوص پرونده فساد مالی در فیفا در پرونده قرار گرفت. در این پرونده قضایی همچنین فرضیه‌ای مطرح شد که رئیس فیفا با این اقدام قصد داشته یا دارد در آینده از این ماجرا سوءاستفاده‌ کند.

یکی دیگر از نفراتی که عزیزی خادم را در این سفر همراهی کرده، عبدالرضا موسوی مالک شرکت هواپیمایی است‌، همان شرکتی که با فدراسیون فوتبال تفاهمنامه همکاری امضا کرد و به‌گفته ریاست فدراسیون فوتبال قرار بود تیم‌های ملی با پروازهای اختصاصی این شرکت راهی مسابقات مختلف شوند و حالا در بیشتر مطالب تیم ملی در فضای مجازی نیز نام و آدرس صفحه این شرکت درج می‌شود تا تبلیغات این شرکت انجام شود.آن هم در حالی که تیم ملی فوتسال بدون پرواز اختصاصی راهی لیتوانی شد و تیم ملی بانوان هم با پرواز اختصاصی شرکت دیگری به ازبکستان رفت.

پس شرکت هواپیمایی موسوی که با استفاده از تیم ملی شرکت را تبلیغ می‌کند و هم به این واسطه عضو ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی در فدراسیون فوتبال ایران شده، چه سودی برای تیم‌های ملی داشته است؟

اگر فدراسیون بگوید که بلیت سفر تیم ملی فوتسال را فیفا گرفته بود و به همین دلیل پرواز اختصاصی برای این تیم انجام نشد، مزیت این قرارداد با شرکت موسوی چه بود؟ فدراسیون می‌توانست بلیت‌های فیفا را قبول نکند و تیم ملی فوتسال را بدون نگاه تبعیض‌آمیز با پرواز اختصاصی به لیتوانی اعزام کند.

همه این نقدها فارغ از اینکه شاید ظاهر آن صرفاً یک سفر باشد اما نقدی ساختاری است به آنچه در فدراسیون فوتبال می‌گذرد. قطعاً این نقد وجود دارد که در شرایط اقتصادی فعلی و به‌ خصوص فدراسیون مقروض فوتبال چرا باید این‌همه افراد بدون مسئولیت و اضافه در لیتوانی حضور داشته باشند و اینکه بعدها چه امتیازاتی از این افراد گرفته خواهد شد که هر کدام در شرکت‌های مختلف پتروشیمی، هواپیمایی و... حضور دارند؟

اگر امتیازی گرفته می‌شود، آیا منفعتی برای فوتبال ایران هم خواهد داشت یا صرفاً سفرها برای این است که خوبان دور یکدیگر جمع شوند؟

اگر فدراسیون فوتبال که با این سفرها به‌نظر می‌رسد تبدیل به فدراسیون توریستی و تفریحی فوتبال شده، پاسخی برای این سؤال‌ها داشته باشد، جامعه فوتبال ،افکار عمومی و رسانه ها آمادگی شنیدن و انتشار آن را دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ