کد خبر: ۱۷۵۷۵۹
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۷/۱۱

خودروساز ژاپنی عنوان دار پرفروش‌ترین برند در آمریکا شد
در ۹ ماه سال ۲۰۲۱:

خودروساز ژاپنی عنوان دار پرفروش‌ترین برند در آمریکا شد

آمارهای موجود نشان می‌دهد، شرکت خودروساز ژاپنی توانسته حتی جنرال موتورز را در فروش محصولات شکست داده و در ۹ ماه سال ۲۰۲۱ عنوان پرفروش‌ترین برند در آمریکا را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، خودروسازان آمریکایی طی ماه‌های گذشته با مشکل تامین قطعات الکترونیکی مواجه بوده و همین امر باعث شده اکثر آنها نرخ تولید را کاهش دهند. آمارهای موجود نشان می‌دهد شرکت تویوتای ژاپن توانسته حتی جنرال موتورز را در فروش خودرو شکست داده و در ۹ ماه سال عنوان پرفروش‌ترین برند در آمریکا را از آن خود کند.

بطور کلی در این مدت، تویوتا ۱.۸۶ میلیون خودرو در آمریکا فروخت که نسبت به جنرال موتورز ۸۰ هزار دستگاه بیشتر است. از سال ۱۹۳۱ تاکنون، شرکت جنرال موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا است اما طی ماه‌های گذشته نبود قطعات الکترونیکی، اکثر خطوط تولید این خودروساز را با مشکل مواجه کرده است.

جنرال موتورز اعلام کرد: فروش خودرو‌ها در سه ماهه سوم سال ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده و فقط ۴۴۶ هزار دستگاه فروخته است که بدترین عملکرد در بیش از ۱۰ سال گذشته بشمار می‌رود. تویوتا اکنون از نظر فروش بزرگ‌ترین خودروساز جهان است و میزران فروش در ۹ ماه سال جاری در آمریکا ۲۷ درصد رشد کرده است. سخنگوی جنرال موتورز اما می‌گوید، نباید با آمارهای تولیدی که تحت تاثیر نبود قطعات الکترونیکی بوده، قضاوت کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ