کد خبر: ۱۷۵۸۳۷
۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۷/۱۴

ویروس کرونا ۷ ماه قبل از اعلام چین شیوع یافته بود

ویروس کرونا ۷ ماه قبل از اعلام چین شیوع یافته بود

طبق تحقیقات شرکت اینترنتی آمریکایی ، ویروس کرونا ۷ ماه قبل از آنکه چین همه گیری آن را در ووهان اعلام کند، شیوع یافته بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه دیلی تلگراف با استناد به اسناد بدست آمده از موسسه اینترنت ۲.۰ در زمینه امنیت سایبری اعلام کرد: طبق تحقیقات این شرکت ، ویروس کرونا ۷ ماه قبل از آنکه چین همه گیری آن را در ووهان اعلام کند ، شیوع پیدا کرده بود.

بر اساس این گزارش، آمار آزمایش های پی‌سی‌آر در چین از اواسط سال ۲۰۱۹ به طور قابل توجهی افزایش یافت و در استان هوبی چین از ۳.۳ و ۴ میلیون پوند در سال ۲۰۱۷ و  ۲۰۱۸ به ۷.۸ میلیون پوند در سال ۲۰۱۹ رسید.

این افزایش حدود ۷ ماه پیش از اعلام رسمی چین درباره شیوع کرونا به سازمان جهانی بهداشت است. کارشناسان این شرکت ادعا کرده‌اند بر اساس بررسی داده‌ها ، ویروس کرونا به احتمال زیاد از تابستان ۲۰۱۹ و قطعا از پائیز به طرز مهلکی در ووهان چین شایع شده بود.

پیش از این گزارش‌ هایی درباره شیوع بیماری در ایتالیا هم منتشر و ادعا شده بود ، ماه‌ ها قبل از شناسایی اولین مورد ابتلا این ویروس شیوع یافته بود.

دانشمندان به نمونه‌هایی از پادتن کرونا در ایتالیا دست یافته‌اند که متعلق به سپتامبر (شهریور ) دو سال پیش است. در حالی که مقامات بهداشتی اولین مورد کرونا را در ژانویه ( دی ماه) ۲۰۲۰ گزارش کردند این ویروس به شدت در مناطق شمالی ایتالیا شایع شده بود.

ابتدا دانشمندان به آثار ویروس کرونا در آب‌های ایتالیا دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ، ویروس در ماه دسامبر ( آذر)  ۲۰۱۹ یعنی یک ماه پیش از اعلام رسمی مقامات شیوع یافته بود اما طبق یافته‌ های جدید ، پیش از آن جریان داشته است.

دانشمندان نمونه خون حدود هزار بیماری را که طی سپتامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ آزمایش سرطان ریه داده‌اند ، بررسی کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که پادتن کرونا در حدود ۱۱ درصد این افراد وجود داشته که از این میزان ۱۴ درصد مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ و حدود ۳۰ درصد مربوط به هفته دوم فوریه (بهمن) ۲۰۲۰ است.

تحقیقات نشان می‌ دهد شیوع غیر قابل انتظار و زودهنگام ویروس سارس-کو-۲ از ماه‌ ها پیش از شناسایی اولین مورد مبتلا به این ویروس در ایتالیا در میان افراد بدون علائم شایع  شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ