کد خبر: ۱۷۵۹۰۲
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

کمیسیون بورس آمریکا اولین ETF بیت کوینی را تأیید کرد !

کمیسیون بورس آمریکا اولین ETF بیت کوینی را تأیید کرد !

کمیسیون بورس آمریکا با تأیید صندوق قابل معامله در بورس انقلاب صنعت کریپتو شرکت ولت اکوئیتی، گام مهمی در این راستا برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رمزارز نیوز، کمیسیون بورس آمریکا با تأیید صندوق قابل معامله در بورس انقلاب صنعت کریپتو شرکت ولت اکوئیتی، گام مهمی در این راستا برداشت.

این صندوق جدید امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سهام شرکت‌های انقلابی را که به نحوی با بیت کوین سر و کار دارند، مقدار قابل‌توجهی از این ارز دیجیتال را در ترازنامه نگهداری می‌کنند یا اکثریت درآمد را از بیت کوین بدست می‌آورند، فراهم می‌کند.

شرکت ولت در درخواست اولیه که در ماه ژوئن ثبت شد، اعلام کرده بود ۲۵ درصد از دارایی‌های این صندوق را سهام شرکت مایکرواستراتژی (یک شرکت امنیت سایبری که مقدار زیادی بیت کوین خریداری کرده) تشکیل خواهد داد. اما تاد پارک بنیانگذار ولت در مصاحبه اخیر گفت، زمانی که این صندوق با نماد BTCR در بورس نیویورک ثبت شود این درصد ممکن است کمی کمتر باشد.

وی افزود: دارایی‌های این صندوق شامل سهام ۳۰ شرکت بزرگ سرمایه‌گذار در بیت کوین از جمله تسلا، اسکوئر، کوین بیس و پی‌پال خواهد بود. ولت تصمیم دارد سهام توییتر که اخیراً استفاده از بیت کوین را در بخشی از عملیات‌ها آغاز کرد و شرکت‌های استخراج بیت کوین مانند ماراتون که این ارز دیجیتال را در خزانه شرکت نگه می‌دارد را نیز به صندوق ETF جدید اضافه کند.

به گفته پارک، ارزش صندوق ETF انقلاب صنعت کریپتو ولت اکوئیتی پایدارتر از ارزهای دیجیتال خواهد بود. چرا که تغییرات قیمتی بیت کوین تأثیر چندانی بر سهام شرکت‌هایی مانند تسلا یا پی‌پال ندارد. مانند سایر ETFها، کارمزد صندوق ETF ولت کم و برابر با ۰.۸۵ درصد از هزینه مدیریت سالانه است.

بنابراین گزارش، در حالی چراغ سبز کمیسیون SEC به صندوق ETF ولت، هنوز با تصویب یک ETF خالص بیت کوینی فاصله زیادی دارد که مواضع سخت این آژانس نسبت به بیت کوین کمی نرم‌تر شده است. گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه کمیسیون SEC طی هفته‌های آتی، اولین ETF بیت کوین را تأیید خواهد کرد. افزایش خوش‌بینی‌ها در این مورد باعث رشد قابل‌توجه قیمت بیت کوین در اوایل هفته جاری شد.

در ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه داشت و قیمت این ارز دیجیتال با بیش از ۳ درصد رشد به نزدیک ۵۶ هزار دلار رسید. داده‌های بازار نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در یک هفته اخیر بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ