کد خبر: ۱۷۵۹۷۲
۱۵:۷ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

روزنامه جمهوری اسلامی : روسیه فقط لاف دوستی با ایران را می‌زند !

روزنامه جمهوری اسلامی : روسیه فقط لاف دوستی با ایران را می‌زند !

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه روسیه فقط لاف دوستی می‌زند اعلام کرد: همسایگان شمالی و شمال غرب دچار توهم شده و تصورات نادرستی از شرایط ایران دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه جمهوری اسلامی اعلام کرد: تقویت دیپلماسی همراه با افزایش قدرت دفاعی، ترکیبی از قدرت بازدارندگی را به وجود می‌آورند که تضمین‌کننده امنیت است. طی سال‌های اخیر ، ایران توانسته قدرت دفاعی را به میزان تحسین‌برانگیزی افزایش دهد. بطوری که اکنون بدون تردید قدرت نظامی اول منطقه است اما کافی نیست.

ایران باید قدرت مطلق اول منطقه باشد نه فقط قدرت نظامی. برای تحقق این هدف ، علاوه بر توان نظامی، دیپلماسی قوی و انسجام داخلی لازم است.

مدتی است که همسایگان شمالی و شمال غرب دچار توهم شده و تصورات نادرستی از شرایط ایران دارند. جمهوری آذربایجان که عددی نیست، دچار طمع‌ ورزی‌های کودکانه شده و گرجستان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای اتباع ایرانی و روابط با ایران پدید آورده است. بطوری که حتی بسیاری از تعهدات در قبال سرمایه‌گزاران ایرانی را نقض کرده و مشکلات زیادی برای مبادلات دوجانبه به وجود آورده است.

دولت ترکیه به شکل‌های مختلف سرمایه‌های ایرانیان را تاراج، مصادره و بلوکه می‌کند. تحرکاتی نیز در این کشورها مشاهده می‌شوند که همگی نشانه‌های قرار و مدارهای مشترک برای نوعی توطئه علیه ایران هستند.

روسیه که در گفتگوها با ایران همواره لاف دوستی می‌زند در برابر این تحرکات، ظاهرا تماشاچی است ولی به نظر می‌رسد در متن ماجراها قرار دارد و با این جریان مشکلی ندارد.

راه و رسم روس‌ها همیشه این چنین بود که با ظاهرسازی، سیاست‌ گندم‌ نمای جو فروش را اعمال می‌کنند و در فرصت مناسب زهر را می‌ریزند. این شناسنامه روس‌ها در روابط همیشگی با ایران است و در نیم ‌قرن اخیر هم به روشنی همین سیاست را دنبال کرده‌اند.

در جمع‌بندی این همسایگان متوهم تا حدودی ضعف دیپلماسی خارجی در ایران و اختلافات جناحی مؤثر هستند. آنها به تحلیل‌ سازمان‌های اطلاعاتی سیا و موساد که سال‌ها در مرزهای شمال و شمال غرب ایران فعال هستند، دل خوش کرده‌اند و تصور می کنند ، می‌توانند از موقعیت کنونی برای سوء‌ استفاده‌هائی در مرزها و به دست آوردن امتیازات مورد نظر بهره‌برداری کنند.

سیا و موساد در مرزهای شمالی به‌ ویژه در باکو نفوذ دارند و مهره‌های آنها در این مناطق فعال هستند. در داخل هم ساده‌ اندیشانی در مراکز تصمیم‌سازی حضور دارند که به عمق توطئه‌ها توجهی ندارند.

مقابله با توهم همسایگان متوهم، چندان مشکل نیست. کافی است دیپلماسی خارجی را هوشیار کرد و انسجام داخلی را با جدیت و قاطعیت در دستور کار قرار داد. برای رسیدن به انسجام داخلی، باید کینه‌های بدری و خیبری را کنار گذاشت. به حقوق شهروندی تمام اقشار احترام گذاشت و به معیشت مردم  سر و سامان داد.

رسانه ملی در تأمین انسجام ملی نقش مهمی می‌تواند ایفا کند. پیمان جبلی رئیس جدید رسانه ملی که با شعار چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید ، وارد صحنه شود ، سیاست دفع را کنار بگذارد و سیاست جذب را محور کار قرار دهد.

مردم ایران به نظام و سرزمین علاقمند هستند. بطوری که اگر احساس کنند به حقوق ، شخصیت و عقاید آنها احترام گذاشته می‌شود با فداکاری بی‌نظیر ، کشور را به چنان قدرتی تبدیل خواهند کرد که بر تمام توهمات بیگانگان خط بطلان خواهند کشید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ