کد خبر: ۱۷۵۹۹۰
۹:۸ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

محدودیت‌های کرونایی از اول آبان لغو می شود / احتمال موج جدید از ماه آینده
معاون وزارت بهداشت :

محدودیت‌های کرونایی از اول آبان لغو می شود / احتمال موج جدید از ماه آینده

معاون وزارت بهداشت از لغو محدودیت‌های کرونایی از اول آبان خبر داد و خواستار ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمال حیدری در اولین نشست خبری بعد از انتصاب با اشاره به لغو محدودیت‌های کرونایی از اول آبان گفت: از ۸ آبان هم نظارت ها افزایش می یابد تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود.

وی افزود: مشکل کرونا صرفاً با واکسن حل نمی‌شود و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد. چه بسا برخی با تزریق دو دوز واکسن مبتلا شوند که این امر طبیعی است و احتمال فوت هم وجود دارد اما مرگ و میر با واکسیناسیون به شدت کاهش می‌یابد.

این معاون ادامه داد: اختلاف فاحشی بین تعداد مبتلایان واکسن زده و نزده وجود دارد. واکسن برای همه فراهم است ولی متأسفانه برخی تردید دارند اما مطمئن باشید واکسن‌های موجود مورد تأیید مراجع علمی است و اولین واکسن بهترین واکسن است و باید از فرصت استفاده کرد تا اگر موج بعدی هم در راه باشد ، جامعه ایمنی کافی دریافت کند.

حیدری گفت: برنامه‌ریزی در ستاد مقابله با کرونا ، رفع هوشمند محدودیت‌ها است. اینکه برنامه‌های افراد در گروه مشاغل ۴ گانه به چه صورت باشد، حساسیت‌های متفاوتی دارد و موارد آن تعیین شده که هفته آینده برای تصویب و ابلاغ به ستاد کرونا ارسال می‌ شود. نظارت دستگاه‌ها و مردم در  بازگشایی‌ها بسیار مهم است و دستورالعمل‌ها باید جدی گرفته شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت کرونا، تجمعات، مسافرت‌ها و…، عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است و پیش‌بینی می شود شاید ماه آینده موج جدید بیماری از راه برسد اما بسیاری از مسائل مانند پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ها و… تأثیر گذار است.

حیدری درباره بازگشایی مدارس هم گفت: برنامه‌ها مشخص شده ولی ضمانت اجرایی دست آموزش و پرورش است که باید در نظارت‌ها جدیت به خرج دهد. در بسته جدید محدودیت‌ها قاعدتاً نوع رفتار با رنگ بندی‌های کرونایی متفاوت خواهد شد و شدت بستری و فوتی، درصد ابتلاء و… در این فرمول تأثیرگذار است و واکنش سریع در مورد رنگ بندی ها به جلوگیری از وقوع موج های بعدی بیماری کمک می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ