کد خبر: ۱۷۶۱۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۴

آخرین وضعیت افزایش سرمایه جذاب ، ۵۰۰ و ۳۲۵ درصدی سه شرکت

آخرین وضعیت افزایش سرمایه جذاب ، ۵۰۰ و ۳۲۵ درصدی سه شرکت

آخرین وضعیت افزایش سرمایه جذاب و ۵۰۰ و ۳۲۵ درصدی سه شرکت سیمان باقران ، پارس خزر و روان فن آور اعلام شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سیمان باقران که با سرمایه 60 میلیارد تومانی در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد از دو مانع مهم برای افزایش سرمایه خبر داد .

براساس این گزارش ، "سباقر " اعلام کرد : در راستای انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی های ثابت موضوع افشای 7 دی سال گذشته ، دو مانع اساسی وجود دارد که حل وفصل آن خارج از اختیارات مدیران شرکت بوده که به محض مرتفع شدن وفق ضوابط روند عملیاتی شدن آن پیگیری خواهد شد.

1- موضوع انتقال اسناد زمین محل احداث کارخانه ، علی رغم پیگیری های مداوم تحقق نیافته است .2- وثایق مورد نیاز بانک ملی به منظور تقسیط تسهیلات ریالی دریافتی از آن بانک به دلیل در اختیار گرفتن کل پروژه توسط راهن اول (بانک کشاورزی ) فراهم نشده است .

این شرکت دی سال گذشته اعلام کرده بود در حال بررسی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت است . همچنین درخصوص پروژه آسیاب سیمان خط 2 در حال نصب و انجام پروژه است که به محض انجام موضوعات رسماً اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین شرکت بورسی پارس خزر هم از تایید برنامه افزایش سرمایه 500 درصدی توسط حسابرس خبر داد که در صورت مجوز سازمان بورس ، سرمایه اسمی 15.1 میلیارد تومانی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به 90.7 میلیارد تومان خواهد رسید. این تامین مالی با هدف اصلاح ساختار مالی، کاهش هزینه های مالی، افزایش توان مالی و نقدینگی، حذف فاصله بین مبلغ سرمایه ثبت شده با مبلغ مورد نظر سازمان بورس و ابقاء در تابلو فرعی بازار اول و نیز تسهیل عملیات نقل و انتقال سهام در بازار سهام خواهد بود .

علاوه بر این شرکت روان فن آور هم که در بازار پايه زرد پذیرش شده درباره دلايل زمانبر شدن و آخرين اقدامات افزایش سرمایه 325 درصدی که تیر سال جاری خبر داده بود ، اعلام کرد: طبق مذاکرات شفاهي با موسسه حسابرسي و خدمات مديريت رهيافت در خصوص حسابرسي افزايش سرمايه ، اعلام شد با توجه به اينکه مدت تصدي يک ساله اين موسسه به اتمام رسيده ،حسابرسي افزايش سرمايه به بعد از برگزاري مجمع سالانه موکول مي شود که مجمع نوبت دوم  24 شهریور برگزار و موسسه حسابرسي کاربرد تحقيق به عنوان حسابرس اصلي شرکت انتخاب شد

این موسسه پس از بررسي گزارش توجيهي افزايش سرمايه اعلام کرد مستندات کافي جهت قبول بعضي از دارايي ها برای تجديد ارزيابي کافي نیست و با توجه به اينکه شرکت تصميم دارد کليه دارايي هاي ثابت را درافزايش سرمايه لحاظ کند و همچنين افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت هر 5 سال يکبار مقدور است . بنابراین شرکت در حال رفع مشکل این موارد بوده اما تاکنون به نتيجه نهايي نرسيده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ