کد خبر: ۱۷۶۱۵۸
۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۷/۲۴

برنامه ایران برای اعزام گروه به وین ، جلسه در بروکسل ، ادعای فرانسه و...

برنامه ایران برای اعزام گروه به وین ، جلسه در بروکسل ، ادعای فرانسه و...

تحولات مربوط به احیای برجام با تشکیل گروه مذاکره‌کننده تهران برای اعزام به وین ، برگزاری جلسه ایی در در بروکسل و ادعای فرانسه و... همراه شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به احیای برجام و از سرگیری مذاکرات وین حکایت از آن دارد که برخی منابع مدعی هستند ایران در حال تشکیل گروه مذاکره‌کننده برای اعزام به وین است .

در این رابطه یک دیپلمات اروپایی با اعلام جزئیاتی از سفر اخیر انریکه مورا معاون مسئول اتحادیه اروپا به تهران ، اعلام کرد : مقامات ایرانی به مورا گفته اند  تصمیم به وین قطعی بوده و گروه مذاکره‌کننده ، نهایی‌ می شود .

همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جلسه ایی که قرار است در بروکسل درباره برجام برگزار شود ، گفت : ایران خواستار دیدار با مقامات اروپا در هماهنگی گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا نقش دارند، شده‌ و آماده دیدار با ایرانی‌ها است .

سخنگوی وی هم اعلام کرد بعد از توافق همه طرف‌ها و دریافت پاسخ تهران و واشنگتن، جلسه مذاکره کنندگان برگزار خواهد شد .

علی باقری کنی معاون‌ سیاسی وزارت‌خارجه در دیدار با انریکه مورا معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا ، گفت: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است ولی تردید جدی در اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهدات وجود دارد. همچنین از بی عملی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات انتقاد می شود و اروپایی‌ها باید مسئولیت‌پذیر باشند .

مورا هم گفت: اروپا آماده همکاری با ایران و سایر طرف‌های برجام برای ادامه مذاکرات و دستیابی به نتیجه‌ مورد پذیرش همه طرف‌ها است.

در این میان امیرحسین عبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه ، گفت: مذاکرات اخیر با انریکه مورا بر یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع مشکلات و بن‌بست فعلی ، متمرکز بوده که به دلیل مواضع و رویکرد تعهدگریز واشنگتن در رفع کامل و موثر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بوجود آمده است.

لاوروف هم گفت: بعد از دیدار هفته قبل با عبداللهیان در مسکو به همکاران در وزارت خارجه روسیه ماموریت داده شد تا در مشورت نزدیک با همتایان ایران ، موضوعات مرتبط با برجام را پیگیری کنند.

اما وزارت خارجه فرانسه مدعی شد ایران باید تمام موارد نقض‌ توافق هسته ای ۲۰۱۵ را متوقف کند و تمایل برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای را در عمل نشان دهد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی هم در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی عدم تمایل به نام عاملان خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران در توئیتر اعلام کرد: در این صورت، فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان های آژانس چیست؟ چگونه می توان آژانس را به عنوان یک نهاد جدی، حرفه ای و بی طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را به طور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی کند؟

سکوت و غفلت در برابر برنامه هسته ای اسرائیل، پیام منفی را به اعضای معاهده ان.پی.تی می فرستد، مبنی بر این که عضویت در معاهده مساوی است با پذیرش قوی ترین راستی آزمایی و نظارت، در حالی که بیرون ماندن از آن به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ