کد خبر: ۱۷۶۲۱۴
۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۵

دلار ۵۵ و ۲۸۴ هزار تومانی در صورت لغو یا ادامه تحریم‌ها / عدم جواب مسئولان

دلار ۵۵ و ۲۸۴ هزار تومانی در صورت لغو یا ادامه تحریم‌ها / عدم جواب مسئولان

در صورت لغو و ادامه تحریم‌ها ، نرخ دلار طی شش آینده به ۵۵ و ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید و در صورت فروش روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت در سال آینده ، دلار به ۱۸ هزار تومان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اخیرا جدولی تحت عنوان "برآورد متغیر‌های اصلی اقتصاد ایران و منابع و مصارف اقتصادی بودجه عمومی دولت با استفاده از مدل برنامه‌ریزی مالی (FP) "در فضای مجازی دست به دست می شود مبنی بر اینکه سازمان برنامه و بودجه سناریو‌های وضعیت اقتصادی در شرایط لغو تحریم و یا ادامه تحریم‌ها را بررسی و منتشر کرده اما هنوز مسئولان نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس این گزارش ، دو سناریو برای شرایط اقتصادی ایران در آینده پیش‌بینی شده است. نرخ دلار در سال ۱۴۰۶ در صورت ادامه تحریم‌ها به ۲۸۴ هزار تومان و در صورت لغو به ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

طبق این جدول و در سناریوی اول ، اگر تحریم‌ها لغو شوند و ایران بتواند روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت بفروشد، قیمت دلار سال بعد ۱۸ هزار تومان و در پایان دولت رئیسی ۳۵ هزار تومان خواهد شد. در این سناریو قیمت دلار در ۶ سال آینده، ۵۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

در سناریوی دوم و در صورت تداوم تحریم‌ها و فروش ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز ، دلار در سال بعد ۳۵ هزار تومان و در پایان دولت رئیسی ، ۱۱۰ و در سال ۱۴۰۶ به ۲۸۴ هزار تومان می رسد.

طبق این جدول ، نرخ تورم هم در صورت ادامه تحریم‌ها به ۶۵ درصد خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ