کد خبر: ۱۷۶۲۱۷
۱۰:۴ - ۱۴۰۰/۷/۲۵

خانه‌دار شدن در ایران رویایی شد / ۱۷۸ سال انتظار برای واحد ۷۵ متری !
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس :

خانه‌دار شدن در ایران رویایی شد / ۱۷۸ سال انتظار برای واحد ۷۵ متری !

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که خانه‌دار شدن در ایران رویایی شده اعلام کرد: دهک اول برای خرید واحد ۷۵ متری باید ۱۷۸ سال انتظار بکشد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش مدت انتظار برای خرید خانه در سال‌های اخیر گفت: با یک حساب سرانگشتی از میزان تفاوت حقوق و افزایش قیمت مسکن مشخص می‌شود، افراد با درآمدهای متفاوت چندین سال باید در حسرت خانه دار شدن بمانند.

وی افزود: طبق گزارش‌ بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر خرید خانه در تهران 30 میلیون و 970 هزار تومان بوده و خرید خانه 75 متری حدودا دو میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود. بنابراین با درآمد کنونی اقشار متوسط جامعه و هزینه‌های سرسام آور زندگی، خانه دار شدن به رویا تبدیل شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معاون وزارت راه هم گزارشی از دوره انتظار برای خرید واحد 75 متری ارائه کرد که مدت انتظار دهک اول برای خانه دار شدن حدود 178 سال و برای دهک‌های دوم و سوم  حدود 109 و 79 سال رسیده است.

ایری با اشاره به برنامه‌ وزارت راه برای کاهش دوره انتظار خرید مسکن برای دهک اول به 25 سال، افزود: گرانی‌های افسارگسیخته به همراه هزینه های سنگین تامین خانه کمر مردم را شکسته و تورم تقریبا تمام بودجه خانوار را بلعیده و پس‌انداز به حداقلی‌ترین شکل ممکن رسیده است. به نحوی که بر اساس آمارهای رسمی سهم هزینه تامین مسکن در روستاها 18 درصد در شهرها حدود 36 درصد و استانهای بزرگ 41.5 درصد و در کلانشهرها این رقم بالای 60 درصد است.

وی گفت: سیاست‌های غلط و منفعلانه دولت قبل در حوزه مسکن موجب رشد عجیب و غریب و چند صد درصدی خانه شد که در اثر آن نه تنها خرید خانه بلکه رهن و اجاره هم برای مردم در حال تبدیل شدن به رویا است و این زنگ خطر با انتشار خبرهایی در خصوص اجاره پشت بام‌ها و اجاره اشتراکی خانه در تهران به صدا درآمده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ