کد خبر: ۱۷۶۲۱۹
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۷/۲۵

انتظارات وزیر اقتصاد از شرکت های بیمه و عرضه اوراق در بورس و استفاده از ابزارها

انتظارات وزیر اقتصاد از شرکت های بیمه و عرضه اوراق در بورس و استفاده از ابزارها

وزیر اقتصاد با اشاره به ضرورت نوآوری در محصولات و خدمات بیمه‌ای ، خواهان اوراق بهادار سازی ریسک های بیمه در بورس و و استفاده از ابزار های شریعت توسط شرکت ها شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در دیدار با مدیران صنعت بیمه با اشاره به لزوم نوآوری در محصولات و توسعه خدمات بیمه‌ای گفت: توسعه بیمه گری مبتنی بر ریسک یکی از اهداف این وزارتخانه است و برای نوآوری در محصولات و خدمات بیمه‌ای باید مسیر فعلی را تغییر داد.

وی افزود: انتظار می رود شرکت های بیمه با شرایط جدید منطبق شوند و نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... اقدام کنند. پیگیری ارتباطات الکترونیک سامانه های بیمه ، هدفی مهم است. گروه هایی در داخل صنعت بیمه در مقابل این موضوع مقاومت می کنند. چون مخالف منافع آنها است اما به عنوان امین مردم برای ارتقای صنعت بیمه باید این موضوع را پیگیری کرد.

خاندوزی ادامه داد: اوراق بهادار سازی ریسک های بیمه یکی دیگر از انتظارات است که می تواند در شرایطی که فراگیری بازارسرمایه به جمعیت ۵۰ میلیون نفری رسیده ، بسیار اثرگذار باشد. ابزار های شریعت از دیگر انتظارات است. ایران در این حوزه از کشورهای همتراز عقب است و وضع مطلوبی ندارد. بیمه مرکزی باید با قاعده گذاری ، شرکت های بیمه ای را به این سمت هدایت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ