کد خبر: ۱۷۶۲۳۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

تحلیل امید‌‌قائمی از آینده بازار سهام با تکیه بر مذاکرات، دلار و قیمت های جهانی

تحلیل امید‌‌قائمی از آینده بازار سهام با تکیه بر مذاکرات، دلار و قیمت های جهانی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف با تکیه بر متغیرهای موثری چون مذاکرات وین ، دلار و قیمت های جهانی، تحلیلی از آینده بازار سهام ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی امید‌‌قائمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف با انتشار مطلبی با عنوان "سیگنال سبز بازار جهانی به بورس‌بازان" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: شرکت‌های تولید‌کننده محصولات پایه که عموما در بازار‌های جهانی مورد معامله قرار می‌گیرد، بخش قابل‌توجهی از بازار سهام را تشکیل می‌دهد.

قیمت جهانی محصولات پایه طی چند روز گذشته به‌شدت افزایش پیدا کرده و خوش‌بینی‌های زیادی در این زمینه از سوی سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. به‌ نظر می‌رسد که قیمت محصولاتی اعم از نفت، مس، فولاد، روی و مواردی از این قبیل با تداوم افزایش قیمت‌های جهانی روبه‌رو شوند. چنین موضوعی در واقع باعث ایجاد رونق در بورس شد.

در صورت نتیجه مطلوب مذاکرات، قیمت دلار کاهش جدی تجربه نخواهد کرد. افزایش قیمت‌های جهانی محصولات بسیار بیشتر از کاهشی است که برای دلار تصور می‌شود. ضمن‌ اینکه رسیدن به نتیجه در حوزه مذاکرات از هزینه‌‌هایی که برای جابه‌جایی پول، حمل ‌و نقل و سایر هزینه‌های ناشی از تحریم که بنگاه‌ها متحمل شده‌اند یقینا می‌کاهد. این رویداد می‌تواند نوید‌بخش بازاری مطلوب باشد. هر‌چند که دلار با افت چند ‌درصدی نیز مواجه شود.

گشایش‌‌های اقتصادی برای تحقیق و توسعه، فروش محصولات، نقل و انتقال پول در پی به نتیجه رسیدن مذاکرات ایجاد خواهد شد که رونق آن نیز در بازار سرمایه تبلور پیدا می‌کند. ضمن آنکه برای بازاری که نوسان ۵‌ درصدی دارد، طبیعی است همراه با افت و خیز باشد. اتفاقات جهانی و پایان‌یافتن کرونا در کنار خوش‌بینی‌‌هایی که نسبت به اقتصاد جهانی وجود دارد توام با به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌تواند باعث ایجاد دوره رونق در بازار سهام شود.

سیاست‌‌های وزارت نفت یا وزارت صنعت اگر حاوی پیام‌های مثبت برای بازار سهام باشد با توجه به قصد دولت برای حمایت از بازار سرمایه، حفظ حقوق سهامداران و سرمایه‌‌گذاری در بورس مشخص خواهد کرد که رونق می‌تواند ادامه‌دار باشد یا خیر. پیام‌‌هایی که احتمالا در غالب بخشنامه‌ و دستور‌العمل‌ها در آینده به بازار مخابره و در عملکرد شرکت‌ها نمایان خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ