کد خبر: ۱۷۶۲۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

نقطه قوت هیئت مدیره فعلی سازمان بورس از زبان وزیر اقتصاد + چند انتظار و خواسته
در معارفه ششمین رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام شد:

نقطه قوت هیئت مدیره فعلی سازمان بورس از زبان وزیر اقتصاد + چند انتظار و خواسته

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه عدم وابستگی و سلامت هیئت مدیره فعلی سازمان بورس ، نقطه قوت بوده ، چند انتظار و خواسته مطرح کرد..

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در جلسه معارفه ششمین رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه ، گفت: هیئت مدیره سازمان بورس یکی از کانون های مهم تصمیم‌گیری بازار سرمایه است و باید در بزنگاه ها و در کوتاه ترین زمان، تصمیمات بهینه حرفه ای تر و تخصصی تر بگیرد. همچنین باید ضمن تولید محتوا در اتاق های فکر، فرهنگ سهامداری و ارتقاء آموزش مردم ترویج شود.

وی ادامه داد: عدم وابستگی و سلامت هیئت مدیره فعلی سازمان ، نقطه قوت بوده و سبب عدم سوگیری در تصمیمات و ایفای بهتر نقش نظارتی سازمان می شود . اعضای هیئت مدیره سازمان بورس باید ملاحظات وزارت اقتصاد را در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس لحاظ کنند تا فرآیند تدوین و اجرای این قانون با کمترین مشکلات انجام شود.

این مقام مسئول افزود: هیئت مدیره در کنار تدابیر باید بداند نقش آفرینی بازارسرمایه در تشکیل سرمایه مهم است تا بازیگران کوچک و بزرگ اقتصاد نیز تأمین مالی را انجام دهند و حتماً کارکرد متفاوتی را می توان متصور شد. متأسفانه بازار سرمایه تاکنون در بخش تشکیل سرمایه سهم اندکی داشته و کمکی که بخش واقعی اقتصاد از بازار سرمایه بهره مند شده، بسیار کمتر از ظرفیت های واقعی این بازار است .

به گفته خاندوزی ، باید به کمک ساز و کارهایی ، هم جذابیت بازار سرمایه را حفظ  و هم بهره مندی افرادی که منافع اقتصاد ملی را توأمان تأمین می کنند، تأمین کرد. فعالان بازار سرمایه هم نوع مواجه مدیریت جدید سازمان بورس را به وضوح احساس و از همین هفته‌ی اول در جهت افزایش اعتبار و اعتماد بازار اقدام کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ