کد خبر: ۱۷۷۴۷۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲

رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی ایران در تابستان از زبان رییس کل بانک مرکزی

رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی ایران در تابستان از زبان رییس کل بانک مرکزی

رییس کل بانک مرکزی از رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت : بخش غیر نفتی در این دوره ۴.۷ درصد رشد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در نشست مجازی اعضای مناپ (موسسات مالی منطقه‌ ) گفت: ایران نیز همانند بسیاری کشورها، آسیب سختی از همه گیری ویروس کرونا دیده اما اکنون در مسیری مستحکم برای بهبود اقتصادی قرار دارد. آخرین آمارها حاکی از رشد ۶.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه دوم سال جاری است .

وی افزود: بخش غیر نفتی در این دوره ۴.۷ درصد رشد کرد که نشان می دهد اقتصاد ایران به طور قابل توجهی از رکود خارج شده و به سمت بهبود حرکت کرده است. همچنین به دلیل سیاست های حمایتی مالی و پولی دولت و بانک مرکزی ، نرخ بیکاری به ۸.۸ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت .

صالح آبادی ادامه داد: در حال حاضر فرایند بهبود اقتصاد جهانی در شرایط با ثبات‌ تری قرار دارد اما همچنان در داخل و بین گروه‌ کشورها نابرابری وجود دارد که نشان دهنده اهمیت قدرت و دوره زمانی اقدامات حمایتی در مواجهه با بحران و پیشرفت فرایند واکسیناسیون است. متأسفانه واکسیناسیون با روند چندگانه، با ایجاد شکاف گسترده بین کشورهای فقیر و ثروتمند ، منجر به بهبود روند چندگانه و متفاوت شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ