کد خبر: ۱۷۷۷۹۶
۱۰:۷ - ۱۴۰۰/۸/۱۰

وعده افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر و اصلاح ساختار مالی
وزیر صنعت اعلام کرد :

وعده افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر و اصلاح ساختار مالی "خودرو و خساپا"

وزیر صنعت با اعلام وعده افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر از اجرای 9 طرح برای صنعت خودرو از جمله ،و اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: عمده نگرانی و دغدغه نمایندگان مجلس مربوط به مدیریت واردات آن هم با توجه به با کسری تراز تجاری است اما اخبار خوشی وجود دارد و قول داده می شود که در شش ماه دوم سال ، صادرات 5 میلیارد دلار بیشتر شود. با وجود بهبود وضعیت صادرات به نسبت سال گذشته ، نهایت تلاش این است که از واردات کالای لوکس جلوگیری شود .

وی درباره افزایش تولید خودرو و وعده تولید 3.5 میلیون دستگاه تا چهار سال آینده هم ، توضیح داد: در حالی 90 درصد بازار خودرو در اختیار ایران‌ خودرو و سایپا بوده که وزارت صنعت نظارت های لازم را بر آنها دارد. بر همین اساس، موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید. هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده شده است.

این مقام مسئول افزود: صنعت خودرو مشکلات بسیار حادی دارد و در صورت بی توجهی، عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت. بنابراین 9 طرح توسعه صنعت خودرو تعریف شده که در حال اجرا است. یکی از این برنامه ها ، اصلاح ساختار تعاملی قطعه سازان و خودروسازان بوده که ضعف های زیادی دارد. در برخی موارد به شرکت های خودرو ساز و قطعه ساز ظلم شده که ناشی از نوع روابط و ساز و کار است .

فاطمی امین ادامه داد: یکی از طرح ها ، اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا است . به طور مثال ایران خودرو شرکت ساختمانی دارد که هیچ ارتباطی با صنعت ندارد.  همچنین این دو شرکت دارایی هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری نیست .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ