کد خبر: ۱۷۸۰۳۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

مصائب صنعت خودرو با ۴۰ سال سابقه ، ۶۰۰ هزار شاغل و قیمت ۸ برابری !
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد :

مصائب صنعت خودرو با ۴۰ سال سابقه ، ۶۰۰ هزار شاغل و قیمت ۸ برابری !

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، مصائب صنعت خودرو با وجود سابقه۴۰ ساله،حضور۶۰۰ هزار نفری و قیمت ۸ برابری را اعلام کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی کیا درباره قیمت خودرو، گفت: خودروسازان هر گونه که می‌خواهند با مردم رفتار می‌کنند. حدود ۵۵۰ و ۱۵۰ هزار نفر در شرکت های قطعه ساز و خودروساز فعال بوده و نان بر سر سفره می برند اما محصولات در تراز ایران نیست و هنوز بعد از ۴۰ سال تامین قطعات مشکل دارد.

وی افزود: درحالی همه جای دنیا خودرو کالای مصرفی اما در ایران کالای سرمایه ای است که مسئله انحصار، مانع از رشد تولید شده است. ایران هم نیاز به تولید محصولات ارزان قیمت، رقابت پذیر و صادرات محور دارد اما این هدف محقق نشده که یکی از دلایل مهم آن همین انحصار است.

این نماینده با اشاره به اینکه خودروسازی نیازمند سرمایه در گردش است، ادامه داد: انحصار از کیفیت کاسته و بر قیمت افزوده است. در نتیجه هم خودروساز نگران است و هم مردم از گرانی خودرو و عدم تناسب با توقع، ناراضی اند. بنابراین باید هم از صنعت خودروسازی حمایت و هم به صورت پلکانی واردات خودرو آزاد شود.

حسینی کیا گفت: در طرح ساماندهی خودرو به چهار عامل کلیدی صادرات ، قطعات،خدمات فنی و  ارز مورد نیاز واردات وجود دارد. همچنین باید همه افراد واجد شرایط در ازای ارائه خدمات فنی، کیفیت محوری و مدیریت بازار قادر به واردات خودرو باشند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش واردات میزان عرضه و تقاضا برابر می شود و شرایط انحصاری از بین و خودروساز هم به دنبال ارتقای کیفیت خودرو می رود. قیمت خودرو خارجی در ایران ۸ برابر واقعی است اما در صورت وارادات، نقدینگی از بازار خودرو به سمت دیگری می رود. طرح مجلس هم طرح هوشمندی است که نقدینگی را از بازار دلالی خودرو بیرون می برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ