کد خبر: ۱۷۸۲۴۵
۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۸/۲۲

ادعای رئیس جدید سازمان خصوصی سازی در واگذاری پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و...

ادعای رئیس جدید سازمان خصوصی سازی در واگذاری پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و...

رئیس جدید سازمان خصوصی سازی با بررسی ۸ فرآیند واگذاری ، مدعی شد باید با اصلاح رویه ها از مرحله سنتی عبور کرد و به نظام ارزش‌گذاری جدیدی رسید !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده که از 29 شهریور ، رئیس جدید سازمان خصوصی سازی شده (با سابقه مدیر مسئول همشهری و مشاور اقتصادی قالیباف ) در نشست با اعضای اتاق بازرگانی در خصوص بررسی واگذاری پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه ها گفت: در ۱.۵ ماه گذشته با روسای سابق سازمان خصوصی سازی، استادان پژوهشکده‌ها، اندیشکده ها و مجموعه‌های تخصصی تامین‌سرمایه و بزرگان اقتصاد ۵ جلسه و نشست تخصصی برگزار و مشخص شد نقدهایی به رویه ها و اشکال واگذاری وجود داشت. بنابراین سعی شد قبل از تجویز،  تشخیص جامع وجود داشته باشد.

وی افزود: در این مدت ۸ فرآیند واگذاری از جمله اینکه چه شرکتی به فهرست واگذاری می‌آید و یا چه شرکتی استثنا می‌شود تا مرحله قیمت گذاری، ارزش گذاری، واگذاری، نظارت بر آن و حل مشکلات حقوقی بررسی شد. باید مشخص کرد آیا اعتقاد واقعی به خصوصی سازی وجود دارد و یا اینکه بصورت ویترینی فقط در جلسات از خصوصی‌سازی حرف زده شود.

قربانزاده ادامه داد: در این مدت احکام قضایی ۲۰ پرونده چالشی مطالعه شد اما یک قاضی بجای استناد و استدلال در احکام، بیانیه سیاسی می نویسد. نظر سران قوا هم این گونه که برخی استناد می‌کنند نیست. بنابراین رویه ها و فرآیندها باید اصلاح شود و به فرایند تحولی رسید. باید از مرحله سنتی عبور کرد و به نظام ارزش‌گذاری جدیدی درباره واگذاری ها رسید. اگرچه اموال دولتی باید به قیمت واقعی به فروش برسند اما بنگاه ها هم باید به یک نوع بهره وری برسند که در پی آن رشد اقتصاد ملی اتفاق بیفتد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ