کد خبر: ۱۷۸۲۵۸
۱۱:۳ - ۱۴۰۰/۸/۲۲

بورس آمریکا با ایجاد صندوق ETF نقدی بیت‌کوین موافقت نکرد

بورس آمریکا با ایجاد صندوق ETF نقدی بیت‌کوین موافقت نکرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با درخواست راه‌اندازی صندوق معاملات ETF یا معاملات نقدی بیت‌ کوین موافقت نکرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمیسیون بورس آمریکا موسوم به SEC از ماه مارس سال جاری میلادی درخواست مدیر دارایی VanEck Investments برای ارائه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین ETF را بررسی و  اعلام کرد با این طرح موافق نیست.

بر اساس این گزارش، عدم تایید به این دلیل است که بورس آمریکا گزینه های هیئت مدیره شیکاگو (CBOE)، محل معامله پیشنهادی برای محصول ، فرآیندها و راهکارهایی برای جلوگیری از اعمال و شیوه های تقلبی و دستکاری و حفاظت از سرمایه گذاران و منافع عمومی ندارد.

وجود چنین توافقی از دستکاری بازار جلوگیری کرده و طرف های درگیر را مسئول‌تر می‌کند یا به عبارتی SEC از CBOE می‌خواهد نوعی توافق با صرافی‌های نقدی امضا کند که حجم قابل‌توجهی از حجم معاملات جهانی بیت‌کوین را تسهیل می‌کند. نهادهایی که سعی در دستکاری قیمت بیت کوین دارند به این مکان‌ها می‌روند و CBOE باید نشان دهد که اختیارات کافی در این بازارها دارد تا دستکاری‌کنندگان به راحتی دستگیر شوند.

در حالی هنوز تعدادی از برنامه‌های ETF بیت‌کوین در انتظار حکم SEC هستند که حکم VanEck به این معنی است احتمال کمتری برای دریافت چراغ سبز توسط تنظیم‌کننده وجود دارد. اوایل این ماه SEC راه اندازی ETF های آتی بیت‌کوین را تایید کرد.

متقاضیان استدلال می‌کنند ETF بیت‌کوین نقطه‌ای برای صنعت ارزشمندتر است. زیرا مستقیماً به منابع مالی برای نگهداری بیت‌کوین‌های واقعی نیاز دارد و همچنین کارمزدهای بسیار پایین‌تری نسبت به ETF‌های مبتنی بر معاملات آتی دارد. با این حال، SEC همچنان بی علاقه است و انتظار برای بیت کوین ETF نقطه ای ادامه دارد.

این تصمیم در شرایطی گزفته شد که انتظار می‌رود تپ‌روت بیت‌کوین امروز انجام شود که می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار محبوب‌ترین رمزارز داشته باشد. همچنین با وجود اینکه صندوق‌های قبلی تایید شده صندوق‌های معاملاتی آتی بودند، باید دید با این تصمیم SEC آیا شوک جدید به بازار رمزارزها وارد خواهد شد یا خیر ؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ