کد خبر: ۱۷۸۶۹۱
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۹/۲

واکنش اوپک پلاس به آزاد سازی ذخایر نفتی استراتژیک ژاپن، آمریکا، چین و...

واکنش اوپک پلاس به آزاد سازی ذخایر نفتی استراتژیک ژاپن، آمریکا، چین و...

اوپک پلاس در واکنش به آزاد سازی میلیون‌ها بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی ، روند افزایش تولید را آهسته‌ تر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، اوپک پلاس در واکنش به آزاد سازی میلیون‌ها بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک به ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی ضمن اعلام هشدار برای جبران بشکه‌های اضافی آزاد شده روند افزایش تولید را آهسته‌ تر کرده است.

بر اساس این گزارش، اوپک پلاس برای حفظ سهم در بازار هر اقدامی انجام می‌دهد تا قیمت نفت را در محدوده ایده‌ آل نگه دارد. روسیه و عربستان در سال گذشته ، قبل‌ از آغاز بحران کرونا وارد جدالی بر سر تولید و صادرات نفت شدند که موجب سقوط قیمت شد.

نتیجه این اقدام برای بازارهای نفت فاجعه‌ بار بود . چون بلافاصله بعد از آن با کاهش شدید تقاضا در پی همه‌گیری کرونا مواجه شدند. بنابراین دور از انتظار نیست تهدید جدید اوپک پلاس که مخصوصاً آمریکا را نشانه گرفته، پیامدهای فاجعه‌بار دیگری به دنبال داشته باشد.

این ائتلاف بارها اعلام کرده ، بازار به‌ زودی با مازاد عرضه مواجه می‌شود و نسبت به افزایش تولید هشدار داده‌ است. هفته آینده اجلاسی برگزار می‌ شود تا در مورد ادامه روند افزایش تولید تصمیم‌گیری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ