کد خبر: ۱۷۸۸۷۴
۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۹/۷

محصول جدید پتروشیمی غیر بورسی در سبد حمایتی دولت قرار گرفت
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

محصول جدید پتروشیمی غیر بورسی در سبد حمایتی دولت قرار گرفت

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از قرارگیری دوباره کود دی آمونیوم فسفات در سبد محصولات و بارگیری اولین محموله از پتروشیمی غیر بورسی به مقصد استان فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید رسولی بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم قرارگیری کودهای دی آمونیوم فسفات در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با توجه به فوریت اجرایی این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تشریفات اداری و اخذ مجوزهای لازم، مناقصه خرید کود فوق برگزار و از سوم آذر پس از دو سال، مجدداً کود دی آمونیوم فسفات در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت. اولین محموله این کود از مبداء یک پتروشیمی واقع در بندر امام به مقصد استان فارس بارگیری و حمل شد.

بنابراین گزارش، پتروشیمی غیر بورسی رازی بزرگترین تولید کننده آمونیاک، کود اوره ، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولید کننده اسید فسفریک و کود دی آمونیوم فسفات در ایران است. در حال حاضر تولید سالانه این مجتمع 240 هزار تن است ولی با تکمیل پروژه های در دست اجرا تا میزان 370 هزار تن در سال افزایش می یابد. خوراک این پتروشیمی، گاز ترش، خاک فسفات، آب خام و هوای ابزار دقیق و عملیات فرآیندی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ