کد خبر: ۱۷۹۰۴۴
۰:۱ - ۱۴۰۰/۹/۱۱

جریمه ۸۱ میلیون دلاری سومین بانک بزرگ استرالیا که از مردگان پول می‌گرفت !

جریمه ۸۱ میلیون دلاری سومین بانک بزرگ استرالیا که از مردگان پول می‌گرفت !

سومین بانک بزرگ استرالیا به علت خسارت زدن به مشتریان و دریافت هزینه از متوفیان با پرداخت جریمه ۸۱ میلیون دلاری موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، بانک وستپک ضمن عذرخواهی به دلیل خسارت زدن به مشتریان و دریافت هزینه حتی از مردگان با پرداخت جریمه 81 میلیون دلار (113 میلیون دلار استرالیا) و غرامت 57 میلیون دلاری موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC)، بانک وستپک در دوره 10 ساله حدود 7.2 میلیون دلار کارمزد از حدود 11 هزار نفر از مشتریان متوفی برای خدمات مشاوره مالی که به دلیل مرگ آنها ارائه نشده بود، دریافت کرد و برای بیش از 7000 مشتری نیز بیمه نامه تکراری توزیع کرده بود.

این غول بانکی استرالیا همچنین به عدم ارائه کارآمد، صادقانه و عادلانه خدمات مالی در همه موارد به جز بیمه فوق العاده و بدهی در هنگام فروش، متهم شد. این بانک از حداقل 25 هزار مشتری بیش از 5 میلیون دلار هزینه دریافت کرده که به اندازه کافی اطلاعات آن فاش نشده است.

کمیسیون به طور همزمان 6 شکایت علیه این بانک به دلیل "شکست های سیستمی" در بخش بانکداری، مدیریت سرمایه و تجارت بیمه تنظیم کرد.

به گفته سارا کورت معاون رئیس کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ، رفتار و تخلفات ادعا شده در این دادرسی باعث آسیب گسترده به مصرف‌کننده شده و تمام مشاغل روزمره بانکی وستپک، مشاوره مالی، بازنشستگی و بیمه را شامل می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ