کد خبر: ۱۷۹۰۶۹
۰:۱ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

بازگشت نمایندگان ۱+۴ به پایتخت ها، مخالفت اروپا با خواسته های ایران و ...
در آخرین تحولات احیای برجام رخ داد :

بازگشت نمایندگان ۱+۴ به پایتخت ها، مخالفت اروپا با خواسته های ایران و ...

مذاکرات احیای برحام با بازگشت نمایندگان گروه ۱+۴ به پایتخت ها ، مخالفت اروپا با خواسته های ایران، ارایه سند سوم و احتمال اعلام نتیجه در هفته آینده همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به فرایند احیای برحام حکایت از آن دارد که عصر دیروز آخرین رایزنی ها و گفت وگوهای گروه 1+4 کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار و مقرر شد ، نمایندگان طرف های با ایجاد وقفه ایی کوتاه و با هدف آخرین نظرات مقامات ارشد، راهی پایتخت ها شوند و هفته آینده دور جدید مذاکرات از سر گرفته شود .

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با اعلام واقع گرا بودن ، گفت: شاید مذاکرات هفته آینده به نتیجه برسد.

در این میان برخی رسانه ها اعلام کردند: طرف غربی بزودی درباره دو سند پیشنهادی ایران شامل رفع تحریم‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ، اعلام نظر خواهد کرد اما شکاف و اختلاف عمیقی در بین سه کشور اروپایی ایجاد شده که مورد اعتراض چین و روسیه قرار گرفته است.

پایگاه آمریکایی آکسیوس هم از قول مذاکره‌ کنندگان مدعی شد: خواسته‌های ایران  سختگیرانه ، افراطی ، غیرمعقول و یک جانبه‌ و مبنی بر کاهش دائمی تعهدات برجامی و نقض توافقات شش دور پیش است .

علی باقری هم گفت: رفع تحریم‌ها گام به گام نیست و ایران به محض پذیرش دو پیشنهاد اول در سند سومی درباره مدت راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، مواردی را ارایه و مطرح می کند . پیشنهاد‌ات اعلامی  هم بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ بوده و قابل رد کردن نیست.

وی ادامه داد: برای دستیابی به توافق کلی و زمینه سازی برای بازگشت آمریکا و لغو تحریم‌ها تلاش می‌ شود اما برخی بازیگران خارجی در تلاش برای ایجاد اختلال در روند مذاکرات هستند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم در واکنش به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف مذاکرات وین، گفت : رویکرد واشنگتن همچنان در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال تهران بوده و هر طرفی از جمله اسرائیل از دیدگاه خاصی برخوردار است ولی موضع آمریکا ادامه استفاده از روش دیپلماتیک  با هدف تأمین دسترسی هر چه بیشتر به برنامه هسته‌ای ایران، بازگشت به رعایت تمام مفاد برجام و ادامه این راه صحیح در آینده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ