کد خبر: ۱۷۹۱۰۹
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

رضایی مقصر افزایش نرخ سود و نقدینگی را معرفی کرد / پیشنهاد انتشار اوراق بیمه

رضایی مقصر افزایش نرخ سود و نقدینگی را معرفی کرد / پیشنهاد انتشار اوراق بیمه

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم اصلاح بازار بیمه و انتشار اوراق برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این صنعت ، بانک‌های خصوصی را مقصر افزایش نرخ سود و نقدینگی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  محسن رضائی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه در روز صنعت ملی بیمه گفت: باید صنعت بیمه در تمام مراحل رونق اقتصادی حضور داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت تکمیل شود در آن صورت زنجیره تولید ثروت هم درست و صنعت بیمه به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی بکار گرفته می شود.

وی افزود: در حال حاضر 200 هزار نفر در صنعت بیمه شاغل هستند و بیمه بر سایر صنایع هم اثر می‌گذارد. با اصلاح بازار بیمه، قیمت‌گذاری در این بازار واقعی می شود. از بازاری که دارای رانت، انحصار و فساد باشد نمی‌توان انتظار قیمت واقعی داشت. بیمه مرکزی باید نظارت کند و اجازه ندهد ضریب خسارت بالا رود تا شرکت‌های بیمه دچار ورشکستگی نشوند.

این مقام مسئول بیمه‌گری هوشمند را یکی از اولویت‌های صنعت بیمه دانست و ادامه داد: باید از بلاکچین‌ها در صنعت بیمه استفاده کرد. شرکت‌های بیمه باید تلاش کنند هزینه‌های بیمه را کاهش داده و کیفیت را افزایش دهند و با افزایش بیمه زندگی، ضریب نفوذ را بالا ببرند.سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است و باید با انتشار اوراق، سرمایه‌گذاری در این صنعت بیشتر شود.

رضایی عنوان کرد: صنعت بیمه باید از تعارض منافع دور باشد و بیمه مرکزی رقیب شرکت‌های بیمه‌ای نشود. از نظر قوانین بیمه‌ای نیاز به بازنگری در مجلس وجود دارد. انتظارات و پیشنهادات فعالان از دولت جدید در مورد صنعت بیمه باید ارائه شود.

وی گفت: بانک‌های خصوصی راه اندازی شدند که سود بانکی را کاهش دهند اما نرخ سود بانکی را افزایش دادند و بخشی از نقدینگی جامعه را اضافه کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۳
0
0
پاسخ
بدنیست یک معاون اقتصادی داشته باشند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ