کد خبر: ۱۷۹۱۹۴
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۹/۱۵

چند آمار منفی از تولیدات صنایع بورسی و رشد ۱۰۵ درصدی صادرات محصولات معدنی
در ۷ ماه رخ داد :

چند آمار منفی از تولیدات صنایع بورسی و رشد ۱۰۵ درصدی صادرات محصولات معدنی

در برابر ثبت چند آمار منفی از تولیدات ۷ ماهه صنایع بورسی، صادرات شرکت‌های معدنی با رشد ۱۰۵ درصدی همراه شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت ، شرکت‌های معدنی در 7 ماه سال جاری بالغ بر 31 میلیون تن انواع محصولات به ارزش 7 هفت میلیارد دلار صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 105 درصدی داشت.

بر اساس این گزارش ، طی این مدت بیشترین میزان صادرات مربوط به زنجیره فولاد به ارزشی بالغ بر 4.6 میلیارد دلار بوده که 57.3 درصد از صادرات را تشکیل می‌دهد. پس از آن مس و محصولات پایین‌دستی با بیش از 967.3 و سایر صنایع معدنی با 471 میلیون دلار در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان، کمبود برق در تابستان، محرک صادرات آهن‌ اسفنجی تا پایان مهرماه بوده که موجب جهش 287 درصدی با 698 هزار تن صادرات شده است.

زنجیره آلومینیوم با رشد 270 درصدی و صادرات بیش از 390 هزار تنی ، سرب با رشد 215 درصدی و 50.5 هزار تن صادرات، فولاد با رشد 129 درصدی و صادرات 6.1 میلیون تنی ، مس و محصولات پایین‌دستی با 107 درصد رشد و 146 هزار تن صادرات عملکرد مثبتی در این مدت داشتند.

همچنین واردات این دوره بالغ بر 1.9 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته 11 درصد رشد داشته است. تا پایان مهر 2.3 میلیون تن انواع محصولات معدنی وارد شد که از نظر وزنی نسبت به سال قبل رشد یک درصدی داشت.

چند آمار از کاهش تولیدات صنایع بورسی

بررسی تولید هفت ماهه صنایع معدنی حاضر در بورس نشان می دهد از فروردین تا پایان مهر بالغ بر ۱۵ میلیون و ۸۸۸ هزار تن فولاد تولید شده که نسبت به ۱۶.۷ میلیون مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد کمتر است .  

تولید محصولات فولادی نیز به با کاهش ۸.۱ درصدی به بیش از ۱۴.۳ میلیون تن ، سیمان با افت ۹.۱ درصدی به ۴۱.۸ میلیون تن ، کنسانتره زغالسنگ با بیشترین کاهش تولید و معادل ۱۱ درصد به ۸۱۵ هزار تن و آلومینا با افت دو درصدی به ۱۳۶.۵ هزار تن رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۹/۱۵
0
0
پاسخ
موانع تولید برطرف شدددددددددددددددددددددد
درسال ...............................
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ